ادبیات

عکسی از امضای 7 پادشاه قاجار

کافه تاریخ نوشت: جالب تر از همه همان طور که حدس زده می شد امضای ناصرالدین شاه است. از این حیث که به خط لاتین است و دستخط امضای اوست در در دفتر یادبود موزۀ مادام توسو.

4 مرداد 1402

معرفی سریال تازه آخرین چیزی که به من گفت The Last Thing He Told Me

دیروز دیدم که اپل تی وی پلاس سریال جدیدی آغاز نموده. دو چیز در درجه اول توجهم را به خود جالب کرد. یکی اینکه سریال دو هنرپیشه مشهور دارد: جنیفر گارنر و نیکلای کاستر والدو.

9 اردیبهشت 1402

کنایه های نیش دار و نو شکیرا به پیکه و نامزدش

ماه ژانویه بود که شکیرا با انتشار ترانه Sessions #53 با Bizarrap همه را غافل گیر کرد. این خواننده مطرح در آهنگ خود جرارد پیکه، همسر سابقش و کلارا چیا مارتی را هدف قرار داد و کنایه های زیادی به این دو نفر زد. اتفاقی که باعث شد آهنگش به شدت معروف گردد و بازدید فراوانی...

6 اسفند 1401

پرواز اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی دنیا

اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی دنیا که آلیس (Alice) نام دارد، برای اولین بار 8 دقیقه در واشنگتن پرواز کرد.

8 مهر 1401

10 واقعیت جالب برای لذت بردن از نقاشی مشهور ون گوگ: تراس کافه در شب

در سال 1888، ونسان ون گوگ زندگی شبانه سریع در پاریس را با آرامش حومه فرانسه عوض کرد. در آنجا، در آرل، خلاقیت هنرمند هلندی با وجود کاهش سلامت روانی، شکوفا شد.

13 تیر 1401

آبی ها؛ روایت طبیب رومی ارادتمند به حضرت رضا(ع)

به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی محتوای کتاب آبی ها درباره طبیب رومی حاذقی است که ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارد و دیر انطاکیه را به منظور تماشا پیشوای مسلمانان ترک می نماید. سواران هارون خلیفه عباسی که در پی زکریا هستند، درمی یابند که مقصد نهایی او...

7 خرداد 1401

چگونه رزومه کاری بنویسیم؟

رزومه یکی از تاثیرگذارترین عوامل برای متقاعد کردن افراد در حین مصاحبه است. بطوریکه در مدت زمان کوتاهی، تعریفی کلی از شما و کارتان در اختیار مصاحبه کننده قرار می دهد. پس شما باید با ملاحظات خاصی آن را ارائه کنید تا کارفرما را هر چه بیشتر مجذوب خود کنید.

21 اردیبهشت 1401

شبکه سحر و شب های روشن در بالکان

خبرگزاری خبرنگاران- فیلم سینمایی شب های روشن با کارگردانی فرزاد موتمن از کانال بالکان شبکه سحر پخش می گردد.

20 اردیبهشت 1401

موسیقی در اشعار نظامی گنجوی؛ موضوع نخستین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر

تهران (پانا) - اولین نشست از سلسله نشست های پژوهشی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر روز گذشته با حضور سعید شفیعیون، ارسطو میهن دوست و محمد جعفری برگزار گردید. این برنامه از سوی رادیو گفت وگو ضبط و در برنامه تخصصی ارغنون پنجشنبه هر هفته ساعت 21 پخش می گردد.

20 فروردین 1401

جایزه اورسلا له گویین برای داستان تخیلی سال 2022 راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین - وقتی اورسلا له گویین در سال 2014 به خاطر مشارکت برجسته در ادبیات امریکا، پیروز به کسب مدال بنیاد کتاب ملی شد، گفت: وقتی روزهای سخت از راه برسند، به صدای نویسندگانی نیاز خواهیم داشت که قادر به تماشا جایگزین هایی برای...

25 آبان 1400

زندگی در پرو؛ لیما شهر شاهان و نگارخانه ها

لیما یکی از بزرگترین نواحی پایتختی در آمریکای جنوبی است. مونیکا پینا، خبرنگار خبرنگاران در این گزارش زندگی در پرو سری به اماکن تاریخی، و نگارخانه های این شهر حیرت انگیز زده است.

30 تیر 1400

سهرابی: سعدی، اول ایرانی است و آنگاه شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، در آستانه یکم اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت سعدی شیرازی، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پیامی گفت: مصلح الدین را که شهره سخنش در آفاق رفته است و ذکر جمیل او که به هر گفتی می گویند متعلق به همه عالمیان...

25 اردیبهشت 1400

پیش بینی ورایتی از نامزدهای بهترین فیلم کمدی یا موزیکال گلدن گلوب

با نزدیک شدن به مراسم عظیم و بین المللی جوایز سینمایی، حلقه منتقدان ورایتی دور هم جمع شده اند و نامزدهای احتمالی جشنواره گلدن گلوب در رشته های مختلف را انتخاب نموده اند. در این مطلب به پیش بینی ها در رشته بهترین فیلم کمدی یا موزیکال نگاهی می اندازیم.

1 اسفند 1399

واکنش نمایندگان شمال غرب ایران در مجلس نسبت به اظهارات مداخله جویانه اردوغان

نمایندگان شمال غرب کشور در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای نسبت به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خصوص ایران واکنش نشان دادند.

15 بهمن 1399

استودیوی کوانتیک دریم ناشر بازی Dustborn خواهد بود

اگر به خاطر داشته باشید، بازی اکشن ماجرایی داستان محوری به نام Dustborn در ماه ژوئن گذشته معرفی شد. اثری که در آن موقع اعلام شد توسط استودیو Red Thread Games ساخته خواهد شد. حال در جدیدترین اخبار تعیین شده است که استودیو کوانتیک دریم (Quantic Dream) قرار است ناشر این بازی...

16 دی 1399

جایزه ادبی یوسف برگزار می شود

خبرنگاران/قم فراخوان نهمین دوره جشنواره جایزه ادبی یوسف ویژه داستان کوتاه دفاع مقدس و جبهه مقاومت و همچنین بخش ویژه مدافعان سلامت در قم اعلام شد.

23 آذر 1399

دوئلی فراتر از انتخابات

رقابت ترامپ و بایدن درحالی وارد روزهای نفسگیر خود شده که به نظر می رسد این انتخابات بیش از آن که رقابت دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه برای ورود به کاخ سفید باشد، دوئلی بر سر آینده آمریکاست. چارلز بلو، ستون نویس نیویورک تایمز در یادداشت روز یکشنبه 25 اکتبر...

11 آذر 1399

چرا نابینایان نمی توانند نماینده مجلس شوند؟

نابینایان کشور از توانایی ها و تحصیلات عالیه ای برخوردارند و توانسته اند در زمینه تحصیل در دانشگاه ها سهم بسیار زیادی را به خود اختصاص دهند به طوریکه طبق آمارها بیش از 40 درصد دانشجویان معلول کشور، نابینا هستند، اما به نظر این قشر در زمینه اشتغال با مسائل...

25 آبان 1399

تاریخچه کریسمس و نحوه برگزاری جشن کریسمس در ایران و اصفهان

جشن کریسمس در تاریخ 25 دسامبر برگزار می شود. کریسمس در ایران و به خصوص کریسمس در اصفهان به دلیل وجود ارامنه اهمیت خاصی پیدا نموده است.

12 آبان 1399

دیدار رییس صداوسیما با اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی

رئیس صداوسیما در آستانه روز بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار و سالروز شعر و ادب فارسی با رئیس و معاونان فرهنگستان زبان و ادب فارسی دیدار کرد.

7 آبان 1399
تعداد: (26)