آبی ها؛ روایت طبیب رومی ارادتمند به حضرت رضا(ع)

به گزارش وبلاگ سیمبیان در خراسان رضوی محتوای کتاب آبی ها درباره طبیب رومی حاذقی است که ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارد و دیر انطاکیه را به منظور تماشا پیشوای مسلمانان ترک می نماید. سواران هارون خلیفه عباسی که در پی زکریا هستند، درمی یابند که مقصد نهایی او مدینه و ملاقات با علی بن موسی الرضا (ع) است؛ از این رو خود را به مدینه رسانده و در شهر و اطراف خانه مولا به مراقبه می ایستند.

آبی ها؛ روایت طبیب رومی ارادتمند به حضرت رضا(ع)

این رمان به قلم استاد تشکری و به همت انتشارات به نشر منتشر شده است.

در بخشی از این رمان می خوانیم:

روزهای زیادی گذشته بود و علی بن شعیب همچنان برای یافتن همو که مولایش فرمان داده بود، اطراف مدینه را می گشت.

حتی تا شهرهای دورتر نیز رفته بود و پیِ جویِ یافتن زکریا شده بود.

زکریا اما سعی نموده بود هر جایی که می رسد، نشانی از خود به جای نگذارد. ناشناخته به هر شهری و محله ای قدم گذاشته بود، اما خیلی ها می توانستند فرق میان زکریای رومی را با یک عرب به خوبی تشخیص دهند، هرچند لباس اعراب را پوشیده باشد و سعی نموده باشد به لهجهٔ آن ها صحبت کند.

علی بن شعیب باید به مدینه بازمی گشت و خبرهایی را که گرفته بود به گوش مولایش علی بن موسی می رساند.

در راه کاروانی را دید که اتراق نموده بودند.

خستگی سفر و دوندگی های یافتن زکریا در این مدت حسابی بر او اثر نموده بود.

می خواست که درد پاهایش را نادیده بگیرد، می خواست به روی خودش نیاورد که گاهی درد بی امانش می نماید، می خواست تا نیافتن زکریای رومی همهٔ درد جسم و جانش را بی خیال گردد، اما امان از درد که این اجازه را به او نمی داد.

تصمیم گرفت همراه کاروانیانی که دیده بود، قدری استراحت کند. شاید که پرس وجو از اهالی کاروان هم از زکریا نشانی به او می داد.

اما کسی او را از نزدیک ندید.

این روزها پویش مطالعاتی چهارشنبه های امام رضایی با موضوع رمان آبی ها به قلم زنده یاد سعید تشکری در حال برگزاری است؛ این پویش علاوه بر مسابقه از کتاب ، بخشی جنبی در فضای مجازی دارد که شامل خوانش کتاب، عکاسی و موارد دیگر است.

جوایز بخش اصلی پویش مطالعاتی آبی ها سه یاری هزینه سفر به کربلای معلی هر یک، به ارزش 7 میلیون تومان برای 3 نفر ،10 یاری هزینه سفر به مشهد مقدس هر یک به ارزش 1.5 میلیون تومان برای 10 نفر و جوایز بخش مجازی؛ 8 جایزه 500 هزارتومانی برای 8 نفر ، 8 بسته از آثار زنده یاد سعید تشکری برای 8 نفر پیش بینی شده است.

علاقه مندان برای اطلاع بیشتر و شرکت در پویش مطالعاتی آبی ها می توانند به وسیله Behnashr.com و @behnashr یا با تماس با شماره 05137652008 و در شبکه های اجتماعی ارسال پیغام به شماره 09027652008اقدام نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آبی ها؛ روایت طبیب رومی ارادتمند به حضرت رضا(ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبی ها؛ روایت طبیب رومی ارادتمند به حضرت رضا(ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید