جشنواره تئاتر خراسان رضوی غیرمتمرکز برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ سیمبیان، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیر سی ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی گفت: جشنواره تئاتر استان به صورت غیر متمرکز برگزار خواهد شد و هر گروه نمایش در شهر خود به اجرا می رود.

جشنواره تئاتر خراسان رضوی غیرمتمرکز برگزار می گردد

احمدرضا افشاری در گفت وگو با وبلاگ سیمبیان در رابطه با فرایند برگزاری سی ویکمین دوره جشنواره تئاتر خراسان رضوی اظهار کرد: جشنواره تئاتر خراسان رضوی از دوشنبه، هشت آذر ماه، شروع می گردد و به مدت 6 روز ادامه می یابد.

وی ادامه داد: افتتاحیه این جشنواره در شهرستان قوچان برگزار می گردد؛ سپس داوران به شهرستان های مختلف خوشاب، سبزوار، نیشابور، مشهد و تربت حیدریه سفر می نمایند و اجراهای هر شهر را به صورت زنده در حضور مخاطبان نمایش آن شهر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی دیدن و داوری می نمایند. اختتامیه سی ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی نیز روز شنبه، 13 آذر، ساعت 17 در تربت حیدریه برگزار خواهد شد. در واقع هم افتتاحیه و هم اختتامیه جشنوراه تئاتر خراسان رضوی در شهرستان ها برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: شیوه ای که سال جاری برای صرفه جویی در منابع و پیشگیری از آسیب های همه گیری ویروس کرونا به شورای سیاست گذاری تئاتر استان پیشنهاد دادیم و مورد تایید آن ها نهاده شد، این بود که برگزاری جشنواره به صورت غیرمتمرکز باسد. یعنی چون تمام گروه ها در سالن شهرهای خود تمرین می نمایند و قرار است برای مردم همان شهر به اجرا بفرایند، داوران نیز به آن شهرها سفر و آثار را داوری می نمایند. این اقدامات دارای ویژگی های مثبتی است و آن هم این است که تمام طراحی های میزانسن، دکور و جوانبی که کارگردان برای نمایش خود بر اساس سالن مورد نظر در نظر گرفته است، به همان شکل اجرا خواهد شد. پیش از این وقتی یک گروه نمایش قرار بود به شهر دیگری برای اجرا سفر کند، ممکن بود در رفت وآمد تغییراتی برای امکانات و سالن اجرا برای گروه به وجود آید و کار آن ها را کمی مشکل می کرد.

دبیر سی ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در مورد تعداد آثار شرکت نماینده در این جشنواره اظهار داشت: از 35 اثری که به مرحله بازبینی رسیده بود، 15 اثر به وسیله داوران انتخاب شده که امیدواریم سال جاری بتوانیم سه اثر باکیفیت را به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی کنیم. گمان می کنم سال جاری تنها سالی است که می توانیم سه اثر را به عنوان نماینده خراسان رضوی معرفی کنیم.

افشاری با اشاره به تعداد آثار شهرهای شرکت نماینده و داوران جشنواره توضیح داد: از شهرستان های قوچان یک اثر، خوشاب یک اثر، سبزوار سه اثر، نیشابور 2 اثر، مشهد هفت اثر و تربت حیدریه یک اثر انتخاب شده که آقایان علی عابدی، افشین خورشیدباختری و مهدی نصیری این آثار را داوری خواهند کرد. اجراهای هفت گروه تئاتری که از مشهد در جشنواره حضور دارند نیز در سالن های نوری و اشراق حوزه هنری خراسان رضوی و سالن بهار مجتمع امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جشنواره تئاتر خراسان رضوی غیرمتمرکز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تئاتر خراسان رضوی غیرمتمرکز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید