معرفی شهربازی های تهران؛ مکانی برای تفریح و تفریح

به گزارش وبلاگ سیمبیان، یکی از برترین مکان ها در ایران برای گذاراندن اوقات فراغت، شهربازی های تهران است. شهربازی های تهران از مهم ترین مراکز سرگرمیی این کلان شهر است که همیشه توجه گروه های مختلفی از مخاطبان، به ویژه خانواده ها و بچه ها را به خود جلب می نماید. البته نمی توان شادی و انرژی بالای یک سرگرمی گروهی هیجان انگیز را برای گروه های سنّی بزرگسال نادیده گرفت. به همین علت، استقبال از شهربازی ها موضوعی فراگیر و عمومی است. از همین رو در شهر تهران توجه ویژه ای به این امر شده و در سال های اخیر اقدامات گسترده ای برای ساخت شهربازی های تازه و ارتقاء کیفیت شهر بازی های قدیمی اجرا شده است. در حال حاضر شهروندان بیشتر منطقه ها تهران به یک شهربازی مدرن و مجهز دسترسی دارند.

معرفی شهربازی های تهران؛ مکانی برای تفریح و تفریح

در مراکز تفریحی، مجتمع های تجاری و یا بصورت اختصاصی؛ شهربازی های مختلف و متنوعی در شهر تهران وجود دارد. شهربازی های تهران بصورت رو باز و سر پوشیده هستند که با مراجعه به بیشتر آن ها می توان از نقاط تماشای مختلف نزدیک به شهر بازی مورد نظر مانند بوستان های زیبای شهر و یا مراکز خرید تماشا کرد. شهربازی های رو باز از فضای سبز مناسب و امکانات خوبی برای تفریح برخوردار هستند. اغلب شهربازی های سرپوشیده بازی ها و تفریح های مناسب بچه ها را ارائه می نمایند و به همین علت عمدتاً در مراکز تجاری ساخته شده اند. برای یک تفریح گروهی پر هیجان در کنار دوستان و اعضای خانواده، یا تفریح کنار بچه ها در محیطی امن و شاد؛ شهربازی های مختلفی در شهر تهران وجود دارد. در این مقاله، وبلاگ سیمبیان شما را با فضا، امکانات و موقعیت شهر بازی های تهران بیشتر آشنا خواهد نمود.

تضمین برترین قیمت بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل در تمامی نقاط دنیا فقط در وبلاگ سیمبیان .

معرفی شهربازی های تهران

پارک ارم

مجموعه تفریحی ارم سبز که بیشتر با عنوان پارک ارم شناخته می گردد؛ قدیمی ترین و بزرگترین شهربازی تهران است. این مجموعه در محوطه ای وسیع و سرسبز احداث شده است و دارای سه شهربازی رو باز و یک شهر بازی سر پوشیده بنام قلعه سحرآمیز است. شهر بازی های رو باز این مجموعه با نام های لونا یک، لونا دو و لونا سه شناخته می شوند و در مجموع بیش از هفتاد وسیله بازی در آن ها وجود دارد. شهر بازی لونا یک، مناسب استفاده بچه ها و نوجوانان زیر 15 سال است و وسایل آن آستروجت، سرسره بادی، رالی کودک، اسب گردان و کشتی صبا است. البته نباید فراموش کرد که یکی از پرطرفدارترین و مهیج ترین وسایل تفریحی پارک ارم یعنی ستاره ای چرخان در لونا یک نهاده شده است.

جزایر سویینگ، چرخ و فلک، دیسک و کاستر، کاترپیلار و پاراتاور از جمله وسایل پرطرفدار لونا دو هستند. یکی از پرطرفدارترین وسایل پارک ارم، ترن هوایی خانواده در لونا سه است. در کنار این تفریح هیجان انگیز، وسایل مهیج دیگری مانند اسکیت یو و آبشار نیز در این قسمت قرار دارند. عینک سه بعدی، کارتینگ و کِریزی موس از دیگر وسایلی هستند که در لونا سه پارک ارم هستند.

علاوه بر شهر بازی بزرگ و پر هیجان ارم، مجتمع ارم سبز فضای مناسبی برای استفاده از محیط زیبای خود در اختیار گردشگران قرار می دهد. دریاچه بزرگ و زیبای ارم که امکان قایقرانی و ماهیگیری در آن فراهم است، باغ وحش بزرگ ارم بعنوان بزرگترین باغ وحش تهران، استخر، حمام آفتاب و سرسره های آبی از دیگر امکانات تفریحی ویژه مجموعه ارم بعنوان بزرگترین شهر بازی تهران است.

شهر بازی دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا دریاچه خلیج فارس یکی از تماشای ترین نقاط تهران است. این منطقه با منظرهی زیبا از دریاچه و پارک جنگلی چیتگر در غرب تهران نهاده شده است و گردشگران بسیاری از آن تماشا می نمایند. یکی از برترین و تازهترین شهربازی های تهران نیز با عنوان سرزمین شگفت انگیز در بخش های شمال، شرق و غرب محوطه دریاچه چیتگر ساخته شده است.

سرزمین شگفت انگیز بیش از 14 وسیله بازی و تفریح متفاوت، هیجان انگیز و البته در مواردی نفس گیر دارد. پرطرفدارترین این وسایل عبارتند از: اسکیت یو، پیست جامپینگ، خانه وارونه، برج و هرم هیجان (سینما پرواز)، اسکای فالایر، کارتینگ، سرسره سقوط آزاد و سرسره رودخانه خروشان بعنوان بلندترین سرسره در ایران. علاوه بر تفریحات نشاط آور و تازهی که در این شهر بازی وجود دارد؛ برای تفریح بچه ها در محیطی مناسب، می توان از شهر بازی روم کیدز که در مجموعه بام لند دریاچه نهاده شده است استفاده کرد.

شهر بازی های بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه، یکی از تازهترین اماکن تفریحی تهران با محیطی چشم نواز و تماشای است. در فضای زیبای این بوستان علاوه بر تفریح و پیاده روی می توانید از دو مجموعه از تازهترین شهربازی های تهران نیز تماشا کنید. این دو مجموعه عبارتند از:

  • شهر بازی سرزمین شگفت انگیز: سرزمین شگفت انگیز در فاز دوم بوستان نهج البلاغه واقع است و محیط بسیار مناسبی برای تفریح بچه ها و خانواده ها دارد. راپل هوایی، تفریح هیجان انگیز و پرطرفدار این شهر بازی است. پیست پرش در آسمان، قایق پرش در آب و سافاری پارک وحشت از دیگر تفریح های سرزمین شگفت انگیز بوستان نهج البلاغه هستند.
  • شهر بازی بیلینو: این شهر بازی نخستین مجموعه رو باز تخصصی ویژه بازی های مفهومی مخصوص بچه ها است. در شهر بازی بیلینو بچه ها با خودروها و تجهیزات راه سازی و ساختمانی در ابعاد کوچک آشنا شده و با آن ها بازی می نمایند. بچه ها در این شهر بازی می توانند کنترل و راهنمایی ماشین آلات سنگین راه و شهرسازی مانند کامیون، جرثقیل، ماشین آلات مخصوص حفاری و خاکبرداری و دستگاه های رادیویی و کنترلی را بر عهده بگیرند. بیلینو بعنوان نخستین پارک عمرانی کشور، محیط بسیار خوبی برای تفریحی متفاوت، امن و آموزنده در اختیار بچه ها و خانواده ها قرار می دهد. علاوه بر این دو شهر بازی امکانات تفریحی دیگری مانند سینماهای شش بعدی، باغ هنر، پیست های اسکیت و دوچرخه سواری و آمفی تئاتر رو باز در پارک نهج البلاغه وجود دارد.

شهر بازی پرواز

شهر بازی پرواز در منطقه سعادت آباد تهران و در کنار مجتمع تجاری پرواز نهاده شده است. این شهر بازی محیطی شاد و بسیار مفرح برای بچه ها در فضایی باز و زیبا دارد. وسایل بازی مدرن و هیجان انگیزی در این شهر بازی روباز وجود دارد که مهم ترین آن ها جامپینگ بادی، هلی کوپتر و آکروجت، ماشین برقی، کشتی صبا و چرخ و فلک است.

شهر بازی بعثت

شهر بازی بعثت یکی از قدیمی ترین شهربازی های تهران است که در جنوب این شهر و در بوستان بعثت ساخته شده است. وسایل بازی متنوعی در این شهر بازی رو باز وجود دارد. علاوه بر این تجهیزات بازی، امکانات تفریحی دیگری مانند دریاچه، زمین بازی مخصوص بچه ها و آمفی تئاتر رو باز در این شهر بازی وجود دارد.

شهر بازی مگامال

یکی از متفاوت ترین شهربازی های تهران، در مجتمع تجاری مگامال و شهرک اکباتان واقع است. این مجموعه در فضایی به وسعت شش هزار متر مربع و در ارتفاع حدود 14 متری سطح زمین ساخته شده است. از این ارتفاع و در این شهر بازی، منظره بسیار زیبایی از ارتفاعات شمالی تهران پیش روی شما قرار می گیرد که هر گردشگری از تماشا آن لذت خواهد برد.

شهر بازی مگامال یک شهر بازی سرپوشیده با مجموعه متنوع و متفاوتی از تفریح ها و بازی ها است که مهم ترین آن ها سالن بازی های کامپیوتری و سرزمین شن(مخصوص بچه ها سه تا ده سال) است. امکانات خدماتی بسیار مناسب و فروشگاه های متعدد واقع در مجتمع از دیگر امکاناتی است که در بازدید از شهر بازی مگامال در دسترس گردشگران خواهد بود.

شهر بازی سرزمین عجایب

سرزمین عجایب یا واندِرلند یکی از محبوب ترین شهربازی های تهران است که در غرب این شهر نهاده شده است. این شهر بازی از نخستین شهر بازی های سر پوشیده تهران است که در منطقه پونک و در طبقه سوم مجتمع تجاری تیراژه احداث شده است. بیش از 140 بازی و وسیله تفریح متنوع و هیجان انگیز در این شهر بازی وجود دارد که اغلب آن ها مناسب استفاده گروه سنی کودک و نوجوان است. بالن پرنده، ایر هاکی، ماشین ضربتی و فوتبال دستی از جمله بازی های پرطرفدار واندِرلند است.

در کنار تفریحات مخصوص بچه ها، سالن بولینگ سرزمین عجایب در میان بزرگسالان از محبوبیت بالایی برخوردار است. کافی شاپ و رستوران نیز از دیگر امکانات خدماتی این مجموعه است.

شهر بازی ژوپیتر

شهر بازی ژوپیتر یکی از تازهترین و پرطرفدارترین شهربازی های تهران است که در مجتمع تجاری کوروش مال در غرب تهران تأسیس شده است. جهت استفاده از امکانات مختلف این مجموعه تجاری مدرن مانند فروشگاه های بزرگ و معتبر، پردیس سینمایی، رستوران ها و کافی شاپ ها؛ مجتمع تجاری کوروش مورد استقبال بسیاری از خانواده ها نهاده شده است. به همین علت، شهر بازی ژوپیتر در طبقه دوم، یکی از مکان های همواره شلوغ این مجتمع است.

بیش از 110 وسیله بازی و تفریحات پر هیجان، این شهر بازی سرپوشیده را به یکی از برترین شهر بازی های بچه ها تبدیل نموده است. شبیه سازی مسابقات رالی، مینی بولینگ، ماشین های ضربتی و هاکی روی میز از جمله بازی های محبوب شهر بازی ژوپیتر هستند.

شهر بازی ایران مال

مجتمع تجاری ایران مال که با عنوان بازار بزرگ ایرانیان نیز شناخته می گردد، یکی از تازهترین و بزرگترین مراکز خرید تهران است. این مجتمع که در غرب تهران واقع است بعلت معماری باشکوه و متفاوت خود و نیز فراهم آوردن امکانات رفاهی و تفریحی جالب توجه خیلی زود مورد استقبال گردشگران نهاده شد و یکی از پرطرفدارترین مکان های آن، شهر بازی سرپوشیده واقع در طبقه دوم است.

شهر بازی ایران مال تفریحات و تفریح های متفاوت و جالبی دارد که از میان آن ها می توان به ترن هوایی در فضای سرپوشیده و پیست قایق های ضربتی اشاره نمود. این شهربازی سلیقه و نظر تمامی سنین را تأمین می نماید اما توجه ویژه ای به آسایش و تفریح بچه ها در این مجموعه شده است. اتاق های بازی و استراحت، سالن های پخش فیلم مخصوص بچه ها و اتاق های نقاشی و جشن ویژه بچه ها از دیگر امکانات شهر بازی ایران مال است.

شهر بازی فان تایم

کمپانی فان تایم، شرکت بین المللی ساخت و مدیریت شهر بازی های زنجیره ای است که اخیراً چندین شعبه با این عنوان در ایران و ترکیه احداث نموده است. دو شهر بازی سرپوشیده فان تایم واقع در مجتمع تجاری ارگ تجریش و مجتمع تجاری پالادیوم از جمله این شهر بازی ها هستند. شهر بازی فان تایم ارگ تجربش، واقع در طبقه سوم مجتمع تجاری ارگ در ابتدای خیابان سعد آباد است.

این شهر بازی با ارائه حدود 120 بازی تازه و هیجان انگیز، یکی از برترین شهربازی های تهران در محوطه ی سرپوشیده است. علاوه بر وسایل و تجهیزات جالب توجه بازی، امکانات دیگری مانند کلاس های آموزش نقاشی و طراحی بچه ها، سالن های جشن و زمین بازی کودک به منظور آرامش و رفاه هرچه بیشتر بچه ها و خانواده ها در شهر بازی ارگ تجریش تدارک دیده شده است.

شهر بازی امیر

شهـر بازی امیر یکی از بزرگترین شهر بازی های سرپوشیده تهران و بزرگترین شهر بازی سرپوشیده در شرق این شهر است. شهر بازی امیر دارای بیش از دویست وسیله تفریحی و سرگرم نماینده است که امکان استفاده از بیشتر آن ها برای سنین مختلف وجود دارد. دسترسی به رستوران ها و فروشگاه های مجتمع تجاری امیر دیگر مزیت این شهر بازی است که می توان بعنوان گزینه ای مناسب برای لذت بردن از یک دور همی خانوادگی یا محبت آمیز روی آن حساب کرد.

شهر بازی امیر در طبقات چهارم و پنجم مجتمع تجاری امیر در خیابان مدنی، بالاتر از تقاطع سبلان نهاده شده است.

شهر بازی های مخصوص بچه ها

علاوه بر شهر بازی های رو باز و سرپوشیده ای که در نقاط مختلف شهر تهران وجود دارند و امکانات تفریحی و تفریح فراوانی که در اختیار گردشگران قرار می دهند؛ ساخت شهر بازی های مفهومی در تهران با موضوع علم و فناوری و آشنایی بچه ها با مشاغل نیز جالب توجه است. در همین مقاله با شهر بازی عمرانی بیلینو در پارک نهج البلاغه آشنا شدیم. سه شهر بازی مهم دیگر تهران با موضوع علم و فناوری و مشاغل، عبارتند از:

  • شهر بازی روبو کیدز: شهر بازی روبو کیدز دارای دو شعبه در مرکز خرید گالریا ولنجک و باغ کتاب تهران است. این دو شهر بازی از سال 1398 فعالیت های خود را با موضوع علم روباتیک و کاربردهای آن در زمینه های مختلف از جمله علوم فضایی، مهندسی و انرژی شروع نموده اند. در این شهر بازی ها، بچه ها بصورت گروهی و تعاملی در بازی های مجذوب کننده و پرکششی شرکت می نمایند تا علاوه بر تجربه یک ماجراجویی تفریحی پر نشاط، بر معلومات و تجربیات علمی خود بیفزایند.
  • شهر بازی باغ علم نوجوان: یکی دیگر از خاص ترین شهربازی های تهران، باغ علم نوجوان واقع در طبقه اول باغ کتاب است. این شهر بازی بعنوان اولین شهر بازی دانش محور کشور، از سال 1396 افتتاح شده است. در فضای مجذوب کننده و متفاوت این شهر بازی، بچه ها و حتی بزرگسالان با حقایق و عجایب علمی مختلف آشنا و روبرو می شوند. وسایل و امکانات تفریحی این پارک نیز خاص و پر جاذبه است و مهم ترین آن ها عبارتند از: هزارتوی لیزری، اتاق شگفتی، آینه صوتی، تونل باد، تفنگ لیزری و رعد و برق مصنوعی.
  • شهر بازی کاربازیا: یکی دیگر از شهر بازی های مفهومی شهر تهران، کاربازیا واقع در طبقه منفی یک برج میلاد است. این شهر بازی به منظور آشنایی بچه ها و نوجوانان سنین سه تا 14 سال با مشاغل مختلف جامعه به وسیله بازی های مهیج و مجذوب کننده احداث شده است.

سخن پایانی

چنانچه اشاره شد، در سالیان اخیر توسعه قابل توجهی در زمینه ساخت و تجهیز شهربازی های تهران انجام شده است. در تمامی منطقه ها و محلات این کلان شهر، دسترسی خوبی به شهر بازی های رو باز یا سرپوشیده وجود دارد و با حضور در آن ها می توان اوقات شاد و نشاط آوری تجربه کرد. بعضی از شهر بازی های مهم تهران بعلت عملیات تجهیز و نوسازی در حال حاضر تعطیل بوده و به همین علت از ذکر نام آن ها در این مقاله چشم پوشی شد.

منبع: الی گشت

به "معرفی شهربازی های تهران؛ مکانی برای تفریح و تفریح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهربازی های تهران؛ مکانی برای تفریح و تفریح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید