جزایر زیبای جنوب ایران

به گزارش وبلاگ سیمبیان، جزایر جنوب ایران

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری مسافران داخلی و خارجی جزایر جنوب ایران به ویژه خلیج فارس می باشد.در این منطقه بیش از سی جزیره وجود دارد که جزایر زیبایی مانند کیش با مدرن ترین و متفاوت ترین امکانات رفاهی آماده پذیرایی از گرشگران هستند و در مقابل بعضی از آن ها در طول تاریخ و بعضی دیگر از ابتدا غیر مسکونی بوده اند. هر یک از جزایر جنوب ایران ویژگی های منحصر به فرد و پیشینه مختص خود را دارند. با خبرنگاران همراه شوید تا به آن ها سفر کنیم.

جزایر زیبای جنوب ایران

جزیره کیش

جزیره کیش با مساحت 91 کیلومتر مربع، خط ساحلی 43 کیلومتر و شکل بیضی در خلیج فارس قرار گرفته است. اغلب مسافران برای سفر به کیش راه دسترسی هوایی را انتخاب می نمایند. اما می توان با استفاده از خطوط ریلی یا خودرو تا بندرعباس سفر کرد و سپس از راه هایی دریایی به جزیره رسید. در حال حاضر نرخ بلیت رفت و برگشت برای هر فرد 67000 و برای هر خودرو 165000 تومان می باشد.

این منطقه توریستی دارای جاذبه های گردشگری تاریخی مانند ساحل مرجانی، پارک دلفین، کشتی یونانی، ، شهر باستانی حریره و… است. بعلاوه اگر اهل خرید کردن هستید در جزیره زیبای کیش بازارهای متعددی وجود دارند. در کیش می توانید تقریبا با هر بودجه ای مکانی برای اقامتتان پیدا کنید. البته نباید از کارتینگ، پلاژ، پارک دلفین، سافاری، آکواریوم و دیگر جاذبه های تفریحی آن غافل ماند. تفریحات آبی در کیش جایگاه ویژه ای دارند، از نمونه تفریحات آبی پرطرفدار می توان به شاتل، اسکوتر زیردریایی، فلای بورد، کیبل اسکی، بنانا، پاراسل اشاره نمود.

جزیره قشم

بزرگ ترین جزیره از جزایر جنوب ایران که 1500 کیلومتر مربع وسعت دارد و آن را از 22 کشور مستقل دنیا بزرگتر می نماید. وسعت و محل قرار گیری جزیره موجب شده است که از سده های پیش از میلاد مسیح در جنگ های زمان عیلامی ها تا اسکندر، امویان، عباسیان، پرتغالی ها و انگلیسی ها نقش مهمی داشته باشد. برای رسیدن به آن می توانید از خطوط هوایی و یا راستاهایی دریایی از بندرعباس و بندر پل در 70 کیلومتری آن بهره ببرید. بعلاوه شاید از شنیدن وجود یک پایانه اتوبوسرانی در آن شگفت زده شوید اما ترمینال 18000 متر مربعی آن مسافران را به مقصد تهران، اصفهان، شیراز و… می رساند. (اتوبوس ها به وسیله لندیگراف و به وسیله راستا بندر خمیر - بندر لافت وارد قشم می شوند)

جزیره علاوه بر زیبایی های طبیعی فوق العاده دارای آثار باستانی، تفریحات آبی و مراکز خرید متعدد نیز می باشد که آن را تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل نموده است. قشم نخستین ژئوپارک خاورمیانه است و تحت حمایت یونسکو قرار گرفته است. در قشم انتخاب های زیادی برای اقامتتان وجود دارد. هتل هایی با رنج قیمت متفاوت و بعلاوه خانه های بوم گردی بسیار آماده پذیرایی از شما هستند، بعلاوه امکان کمپینگ نیز در جزیره وجود دارد. از تماشای ها آن می توان به جزیره هنگام، دره ستاره ها، تنگه چاهکوه و جنگل های حرا اشاره نمود.

جزیره هرمز

سرزمین خاک های رنگی! جایی که قرمزی خاک و آبی دریا با هم یکی می شوند. جزیره ای که می گویند یکی از جاهاییست که قبل از مرگ حتما باید دید. از جزیره قشم یا بندرعباس با استفاده از لنج و قایق می توانید به جزیره هرمز بروید. پیشنهاد می کنیم که سفرتان را در نزدیکی طلوع آفتاب آغاز کنید تا هم فرصت کافی داشته باشید و هم در طول راستا تابش مستقیم آفتاب کمتر شما را کلافه کند. آخرین قایق ساعت 4 بعد از ظهر از جزیره هرمز به سمت بندرعباس برمی گردد پس به زمان بندی دقت کنید و در طول گردش آب و غذای کافی همراه داشته باشید. در هرمز اقامت گاهی وجود ندارد اگر قصد سپری کردن شبی در آن را دارید می توانید کمپ بزنید و یا منازل اهالی آن را اجاره کنید.

جزیره لارک

این جزیره کوچک در کنار جزیره هرمز در حواشی قشم از جزایر جنوب ایران است. در روزهای پنجشنبه و آدینه اتوبوس های دریایی از اسکله حقانی قشم به سمت لارک حرکت می نمایند در غیر این صورت می توانید از اسکله دوحه بهره ببرید. قبل از سفر حتما مواد غذایی لازم را تهیه کنید و همراه خودتون داشته باشید. پیشنهاد می کنیم که حتما یک شب را در آن اقامت کنید و از تماشا ساحل بی نظیر و فیتوپلانگتون ها لذت ببرید.

جزیره لاوان

سومین جزیره بزرگ خلیج فارس بعد از جزیر قشم و کیش جزیره لاوان است. این جزیره مسکونی 76 کیلومتر مربع وسعت دارد. نام دیگر این جزیره شیخ شعیب است و از شمال شرقی به بندر مقام، از شرق به جزیره شتور و از جنوب به حوزه های نفتی رسالت، رشادت و سلمان می رسد. دمای هوای آن در تابستان به 50 درجه سانتی گراد می رسد. برای رسیدن به جزیره می توانید از خطوط هوایی بهره ببرید اما اگر در پی راه مقرون به صرفه تری هستید می توانید راستاهای دریایی را انتخاب کنید که نزدیک ترین آن ها استفاده از قایق های جزیره قشم است.

در این جزیره بر خلاف جزیره کیش رستوران و پاساژی وجود ندارد اما می توانید لوازم لازم رو از سوپرمارکت تهیه کنید. برای اقامت نیز سوئیت هایی با قیمت های متفاوت و مکان هایی که امکان چادر زدن در آن هست در جزیره وجود دارد.

جزیره مارو (شیدور)

اگه تا جزیره لاوان سفر کردید حیف است که بازدید از جزیره مارو که در نزدیکی آن قرار گرفته از دست بدهید، این جزیره غیر مسکونی است. می توانید با کرایه کردن یک قایق با 20 یا 30 هزارتومن از لاوان به مارو بروید. جزیره شِتوَر یا شیدوَر به وجود تعداد زیادی مار سمی سیاهرنگ و کوچک معروف است که معمولا زیر شن مخفی می شوند، شاید غیر مسکونی بودن این جزیره به علت حضور این مارها باشد. جزیره زیست گاه انواع جاندارانه و جزو منطقه ها حفاظت شده کشور به حساب میاد.

قبل از سفر توجه داشته باشید که در فصل تخم ریزی لاک پشت ها اجازه ورود به جزیره داده نمی گردد. در مارو سواحل مرجانی، صخره ای و شنی یافت می گردد. محلی برای اقامت شبانگاهی وجود ندارند و تنها در صورتی که تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید می توانید شب را در آن سپری کنید. بعلاوه پوشش دهی موبایل نیز در این جزیره خالی از سکنه وجود دارد.

جزیره هندورابی

هندورابی بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است و تنها 30 کیلومتر با کیش فاصله دارد. اگر در پی مکانی بکر و دور از غوغای شهرهای امروزی می باشید شاید این جزیره سنگ و شنی یکی از برترین انتخاب ها باشد. جمعیت ساکن آن حدود 191 نفر هستند که شغل اکثرشان ماهیگیری است. در نزدیکی روستا می توانید الصراه و الدورات را مشاهده کنید بعلاوه آثاری از زندگی پرتغالی ها در قرن نهم هجری نیز در جزیره یافت می گردد. اگر قصد سفر کردید حتما آب و خوراکی همراه داشته باشید و بدانید در جزیره برق وجود ندارد.

منبع: الی گشت

به "جزایر زیبای جنوب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر زیبای جنوب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید