تشریح جزئیات طرح جامع برج میلاد

به گزارش وبلاگ سیمبیان، تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران جزئیات طرح جامع برج میلاد را تشریح کرد.

تشریح جزئیات طرح جامع برج میلاد

عبدالرضا گلپایگانی در گفت وگو با پانا درباره طرح جامع برج میلاد اظهار کرد: درباره مجموعه برج میلاد مصوبه ای در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید مبنی بر این که شهرداری تهران در محدوده مرتبط با برج میلاد که حدود 120 هکتار بود طرح جامعی تهیه کند و تدوین این طرح از اوایل سال 98 در دستور کار نهاده شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران اضافه نمود: بخش عمده ای از محدوده ای که برج میلاد در آن استواقع شده است در اختیار شهرداری است، بخشی از آن دانشگاه های علوم پزشکی ایران و بیمارستان میلاد استقرار دارند و بخشی هم برج میلاد واقع شده است. این محدوده از جنبه های مختلفی احتیاج به آنالیز مجدد داشت که یک جنبه آن کاربری های آنجا است. سپس دسترسی هایی که این مجموعه به شهر و بزرگراه های شهر دارد، میزان بارگذاری، ترافیک و دسترسی ها و در نهایت برای چشم انداز کلی آن احتیاج به تصمیم گیری بود.

وی ادامه داد: در مصوبه ای که قبلا وجود داست بارگذاری سنگینی حدفاصل برج میلاد تا بزرگراه همت در نظر گرفته شده بود و قرار بود دو برج بلند نیز ساخته گردد که روی این مساله کار شد و تغییرات اساسی در پروژه از نظر برنامه ریزی و طراحی رخ داد.

گلپایگانی توضیح داد: از منظر رویکرد کلی نوع استفاده از محدوده برج میلاد مورد آنالیز نهاده شد. رویکرد قبلی این بود که مرکز تجارت جهانی ایجاد گردد. همچنین اقتصاد مبتنی بر فرهنگ و اقتصاد مبتنی بر توریسم درمانی با توجه به نزدیکی به دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان میلاد مطرح بود که این سه گزینه با هم مقایسه شد و در نهایت توصیه شد تا امکان بهره برداری و استفاده در هر سه گزینه فراهم گردد ولی رویکرد اصلی اقتصاد مبتنی بر فرهنگ بود. استدلال مشاور هم این بود که ایران در مقیاس بین المللی در بخش تولیدات صنایع دستی و تولیدات فرهنگی از جمله فرش، صنایع دستی و تولیدات فرهنگی از جمله حراج تابلوهای نقاشی حرفی برای گفتن دارد و بنابراین باید مکان مشخصی برای حراج تهران داشته باشیم و بتوانیم کالاهای هنرمندان ایرانی را عرضه کنیم.

معاون شهردار تهران گفت: رویکرد جدید به این سمت رفته که در بخش بازرگانی بین المللی در محدوده برج میلاد، بتوان برای تولیدات صنایع دستی ایرانی و محصولات هنری مکان مناسبی باشد. همچنین بحث دیگر آن تالار جشنواره یا کاخ جشنواره است که برای فیلم فجر مناسب باشد و بخشی از آن ساخته شده است اما بخشی از آن احتیاج به تکمیل دارد.

وی اضافه نمود: بخش دیگر هم مربوط به ایجاد هتل است که در آنجا هتلی با مقیاس بین المللی وجود داشته باشد. این مساله با طرح قبلی هم مشترک بود اما فضاهای بازرگانی در طرح قبلی اتکا به هتل بود که در طرح جدید کاهش پیدا نموده است و فضاهای مبتنی بر بازرگانی بین المللی افزایش پیدا نموده است.

گلپایگانی گفت: نگرانی عمده ای که وجود دارد بحث استفاده از کل سایت برج میلاد است. اکنون افرادی که می آیند فقط حد فاصل بزرگراه همت تا میلاد را که مورد استفاده ترافیک سواره است، استفاده می نمایند و از خود برج و پارکینگ استفاده می نمایند که این مساله در طرح جدید مورد توجه است. این فعالیت ها در سه لکه مکان یابی شده است تا کل فضای محدوده برج میلاد مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تشریح جزئیات طرح جامع برج میلاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح جزئیات طرح جامع برج میلاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید