معرفی 15 موزه شگفت انگیز در امارات متحده عربی

به گزارش وبلاگ سیمبیان، افرادی که تمایل دارند به کشور امارات سفر نموده و با تاریخچه این کشور نیز آشنا شوند می توانند به موزه های امارات مراجعه نمایند. اگر نام این موزه ها را نمی دانید اصلا جای نگرانی نیست؛ ما در این نوشتار می خواهیم نام 15 موزه مطرح و معروف این کشور را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی 15 موزه شگفت انگیز در امارات متحده عربی

برای رزرو آنلاین ارزانترین تور به مقصد دبی با برترین قیمت کافی ست روی تصویر زیر کلیک کنید.

پیوند ناگسستنی انسان با گذشته ای که پشت سر گذاشته، باعث شد موزه ها آفریده شوند. می دانید چه زمانی رفتن به یک موزه می تواند بسیار خاطره انگیز و مجذوب نماینده به نظر آید؟ زمانی که یک کشور یا شهر به نحوی فوق العاده و باور نکردنی پیشرفت کند. در این شرایط، رفتن به موزه ای که در کشور مذکور ساخته شده می تواند به شما یاری کند تا مسیری که طی شده است را مشاهده کنید. از جمله کشورهایی که در طی پیشرفت های چشمگیرش تعجب همگان را برانگیخته، کشور امارات متحده عربی است.

این کشور یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است و با سرمایه گذاری های هنگفتی که انجام داده، توانسته است جلوه ای متفاوت و بسیار زیبا را در بعضی از شهرهایش مانند دبی ایجاد کند.

موزه های امارات | موزه تمدن اسلامی در شارجه

Sharjah Museum of Islamic Civilization

یکی از موزه های امارات که بازدید از آن می تواند برای علاقه مندان به تمدن اسلامی مجذوب نماینده به نظر آید موزه تمدن اسلامی در شارجه است. این موزه بخش های متفاوتی دارد و بازدید از آن همراه با دریافت اطلاعات بیشماری همراه خواهد بود.

جالب است که در این موزه آثاری که از دوران عباسیان و امویان به جای مانده است نگهداری می شود. از جمله این آثار می توان به نسخه های خطی علمی و دینی، بعضی آثار هنری هنرمندان و سکه های ضرب شده قدیمی را مشاهده کرد. علاوه بر تمام اینها آثاری که مربوط به دوره های عثمانی و مغول ها است نیز در این موزه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

البته سعی کنید در کنار آثاری که در این موزه قرار دارند به معماری آن نیز توجه داشته باشید. معماری این موزه بسیار جالب و مجذوب نماینده بوده و شما با نگاه کردن آن به یاد طراحی هایی که در مساجد رعایت می شوند خواهید افتاد. معماری و اصول به کار گرفته در ساخت این موزه باعث شده از موزه تمدن اسلامی در شارجه به عنوان یکی از زیباترین موزه های این شهر یاد شود.

موزه تاریخ طبیعی شارجه

Sharjah Natural History Museum

یکی از زیباترین و جالب توجه ترین موزه های تاریخی طبیعی در دنیا، در کشور امارات متحده عربی و شهر شارجه قرار گرفته است. این موزه یکی از موزه های امارات است که به خوبی توانسته زیستگاه و تنوع جانوری که در خلیج فارس وجود دارد را به معرض نمایش بگذارد.

خلاقیت و مجذوب نمایندهیت زیادی در ساخت این موزه به کار گرفته شده و بخش های متفاوتی همانند دریا، حیات وحش، زمین، فض و باغی گیاه شناسی را می توان در آن دید. با رفتن به این موزه می توانید، حیات وحش خلیج فارس را در زیستگاه اصلی شان، به صورت طبیعی مشاهده کنید.

در این موزه بخش هایی نیز برای بچه ها ساخته شده و به همین علت رفتن به این موزه می تواند برای بچه ها نیز بسیار جالب توجه و سرگرم نماینده به نظر آید. این موزه در سیوه، اینترچینج 9 قرار گرفته است.

موزه ساروق الحدید

Sarug Al Hadeed

از دیگر موزه های امارات موزه ساروق الحدید است. اشیائی که در طی اکتشافات در صحرای ربع الخالی کشف شده، در این موزه به نمایش گذاشته شده است. از دیگر آثار موجود در این موزه می توان به کوزه های برنزی، سنگ های قیمتی، زیور آلات قدیمی و باستانی و ابزارهای سنگی و آهنی اشاره نمود.

از دیگر آثار ارزشمند این موزه، فسیل هایی هستند که از گذشته به جای مانده اند. اغلب اشیائی که در این موزه به نمایش گذاشته شده است مربوط به عصر آهن می باشند. برای رفتن به موزه ساروق الحدید باید به منطقه الشندغه دبی بروید.

موزه های امارات | موزه دبی

از دیگر موزه های امارات که باید حتما از آن تماشا کنید، موزه دبی است. این موزه در یک قلعه تاریخی که قدمت آن به دهه 1700 میلادی برمی شود ساخته شده است. این قلعه در یکی از قدیمی ترین بخش های این شهر واقع شده و امروزه تغییر کاربری داده و به یک موزه تبدیل شده است.

از جمله معروف ترین و مطرح ترین موزه های امارات موزه دبی است و با قدم گذاشتن در آن می توانید تاریخ و فرهنگ مردم این دیار را مشاهده کنید. آشنایی با سنت های مردم بومی این کشور و مراحل و مسیری که کشور امارات و شهر دبی برای پیشرفت و توسعه طی نموده است از جمله مواردی است که می توان در این موزه مشاهده کرد. این موزه در بور دبی، خیابان البین ابی طالب، خیابان الفهیدی و قلعه الفهیدی قرار گرفته است.

مدرسه الاحمدیه

Al Ahmadiya School

یکی از اولین مدرسه های خصوصی شهر دبی، مدرسه الاحمدیه است. این مدرسه را در سال 1912 ساخته شده اند و فعالیتش تا سال 1962 نیز ادامه پیدا کرد. بعد از این سال ها، یک عملیات نوسازی در آن انجام شد و به همین واسطه توانست قلب یکی از برترین موزه های شهر دبی را از آن خود کند. این موزه از دیگر موزه های امارات است که در سفر به این کشور باید حتما از آن بازدید به عمل آورید.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده گردشگران و دنیاگرد ها برای بازدید از این موزه علاقه زیادی از خود نشان دهند معماری سنتی و بافت سنتی این موزه است که از گذشته به جای مانده است.

از دیگر موارد شایان توجه در این موزه، آثار موجود در آن است. از جمله این آثار می توان به زندگی نامه معلمان، دانش آموزان، مدارک، ابزارهای آموزشی، زندگی نامه بنیان گذار مدرسه و غیره را مشاهده کرد.

افرادی معروف و مطرحی همانند، شیخ رشید ابن آل مکتوم و شیخ سعید ابن آل مکتوم در این مدرسه به کسب علم و دانش مشغول بوده اند. این مدرسه در منطقه دیره، خیابان الاحمدیه، در مجاورت ایستگاه مترو الراس و رو به روی کتابخانه مرکزی شهر دبی قرار گرفته است.

موزه قهوه دبی

Dubai Coffee Museum

یکی دیگر از جالب توجه ترین موزه های امارات، موزه قهوه دبی است. این موزه، سنت نوشیدن قهوه و درست کردن آن را در کشور امارات که به مانند یک فرهنگ تلفی می شود، نشان می دهد. افرادی که دوست دارند از تاریخچه این نوشیدنی خوشمزه اطلاعاتی به دست آورند می توانند به این موزه رفته و از آثاری که در آن گردآوری شده، تماشا نمایند.

موزه قهوه در سال 2014 و در روز دنیای قهوه افتتاح شده است و نه تنها می توانید با گذشته ای که قهوه در این کشور طی نموده است، آشنا شوید بلکه می توانید کتاب هایی در خصوص قهوه خریداری نمایید و حتی لوازم مورد احتیاج برای درست کردن آن را نیز تهیه کنید.

یک کافی شاپ منحصر به فرد نیز در این موزه وجود دارد و قهوه ایی با طعمی فوق العاده و استثنایی در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد. این موزه در منطقه الفهیدی، ساختمان شماره 44 قرار گرفته است.

موزه اتحاد

Etihad museum

از دیگر موزه های امارات که آن نیز معروفیت زیادی دارند موزه اتحاد است. این موزه از جمله نوین ترین و جدیدترین موزه های این کشور به شمار می رود و مساحتی که به آن اختصاص داده شده، حدود 26 هزار مترمربع است. در طراحی این موزه از معماری مدرن استفاده شده و بخش های متفاوتی همانند دفتر اداری، منطقه آموزشی سالن کنفرانس و سالن تئاتر نیز در آن ساخته شده است.

این موزه تمام کوشش خود را به کار گرفته است تا زندگی سیاسی مردم کشور امارات متحده عربی را نشان دهد. علاوه بر این موضوع، نحوه اتحاد و تشکیل شدن این کشور نیز در موزه اتحاد، در حال نمایش است. موزه اتحاد به خوبی قادر است تاریخچه کشور امارات متحده عربی را نشان دهد.

در مجموع 8 گالری در این موزه وجود دارد و هر کدام نیز برای نمایش قسمتی از تاریخ این کشور اختصاص پیدا نموده است. این موزه در منطقه جمیرا 1، خیابان دوم دسامبر قرار گرفته است.

موزه های امارات | موزه شتر

Camel Museum

از دیگر موزه های امارات که جزء یکی از قدیمی ترین آنها نیز محسوب می شود، موزه شتر است. این موزه در سال 1940 ساخته شده و به شما امکان می دهد تا در خصوص شتر، آناتومی بدن وی و دیگر چهارپایانی که در این کشور زندگی می نمایند، اطلاعات خوبی را به دست آورید. شتر، نزد عرب ها اهمیت زیادی دارد و احداث یک موزه برای این حیوان به علت اهمیتی است که در این کشور برای آن قائل هستند.

در صورت تمایل، می توانید وسایل مورد احتیاج برای شترسواری را نیز از این موزه بخرید. این موزه در شهر دبی، خیابان بلدیه قرار گرفته است و ورود به آن بدون پرداخت هزینه امکان پذیر است.

موزه دریایی شارجه

Sharjah Maritime Museum

از دیگر موزه های امارات، موزه دریایی شارجه است. این موزه به معرفی تاریخچه دریایی این کشور پرداخته شده و انواع قایق های سنتی و چوبی، تجهیزاتی که در صید ماهی و صدف از آنها استفاده می شده، شناورهای دریایی و غیره در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر تمامی این موارد، مرواریدهایی که در گذشته کشف شده اند نیز در موزه دریایی شارجه در معرض دید عموم قرار داده شده است. فرصت تماشای مانگرو، کوسه، عروس دریایی و تپه های مرجانی نیز در این موزه برای افراد فراهم شده است.

کنار هم قرارگیری این مجموعه باعث شده که افراد زیادی تمایل داشته باشید تا از موزه دریایی شارجه تماشا نمایند. این موزه در ریالالخان شارچه قرار گرفته است.

موزه تصاویر متحرک

Moving Image Museum

یکی دیگر از موزه های امارات، موزه تصاویر متحرک است. این موزه مناسب افرادی است که به سینما و هنرهای متحرک علاقه زیادی دارند. شیخ ماجد بن محمد بن راشد آل مکتوم، این موزه را در سال 2014 میلادی بنا نموده است و تمام ابزارها و دستگاه هایی که در گذشته به یاری آنها فیلم فراوری می شده، در آن قرار داده شده است.

در این موزه حدود 300 دستگاه که برای ساخت تصاویر دستگاه مورد استفاده بوده، وجود دارد. از جمله این دستگاه ها می توان به پراکسینوسکوپ، پیپباکس هلندی، زوتروپ و فناکیستیسکوپ اشاره نمود.

پیپباکس هلندی قدمتی بسیار زیاد داشته و تاریخچه ساخت آن را به سال 1750 نسبت می دهند؛ این دستگاه قدیمی ترین دستگاه این موزه به شمار می رود. تاجری به نام اکرم میکناس، به علت علاقه فراوانی که به این دستگاه داشته، آنها را جمع آوری و در این موزه به نمایش گذشته است.

این موزه و اشیائی که در آن قرار گرفته است از جمله با ارزش ترین و منحصر به فردترین موزه های امارات به شمار می فرایند. این موزه در خیابان الخمیلا قرار گرفته است.

موزه کاخ العین

Al Ain Palace Museum

موزه کاخ العین نیز از دیگر موزه های امارات است که بازدید از آن می تواند برای شما بسیار جالب توجه به نظر آید. در این موزه می توان بخشی از تاریخ و فرهنگ کشور امارات متحده عربی را مشاهده کرد. موزه کاخ العین، در قلعه شیخ زائد بن سلطان النهیان ساخته شده است؛ این موزه تا سال 1966 محل سکونت شیخ زائد و خانواده اش بوده است.

نکته ای که در این موزه به خوبی به چشم می خورد نشان دادن سبک زندگی اشراف عرب است. ابزار و وسایلی که در این موزه جمع آوری شده است به شما نشان می دهد که ثروتمندان به چه شکلی زندگی می نموده اند. جواهرات عربی، پوشاک سنتی و بخش باستان شناسی از جمله بخش هایی هستند که در این موزه می توان شاهد بود. این موزه در الموتاوا قرار گرفته است.

موزه های امارات | خانه شیخ سعید آل مکتوم

Sheikh Saeed Al Maktoum House

خانه شیخ سعید آل مکتوم، تا سال 1958 این موزه به وسیله خاندان آل مکتوم مورد استفاده قرار داشت. این خاندان یک خانواده سلطنتی بوده و خانه ای که در گذشته در آن ساکن بوده اند، امروزه به صورت موزه در آمده است.

از جمله نقاط مثبت موزه شیخ سعید آل مکتوم، معماری سنتی و آثار تاریخی است که در این موزه به معرض نمایش قرار داده شده است. جواهرات، تمبرها و سکه ها از جمله آثاری هستند که در این موزه می توان مشاهده کرد، تا با سابقه و تاریخچه ای که این خاندان پشت سرگذاشته است به خوبی آشنا شد. موزه شیخ سعید آل مکتوم در منطقه الشندغه در قسمت قدیمی شهر دبی قرار گرفته است.

موزه آینده

Museum Of The Future

یکی از متفاوت ترین و زیباترین موزه های امارات، موزه آینده است. همان طوری که از نام این موزه نیز معین است، مسائلی که مربوط به آینده این کشور می باشد، در آن به نمایش گذاشته شده است.

علاقه مندان به فناوری و تکنولوژی های نوین از رفتن به این موزه استقبال زیادی به عمل می آورند. آخرین و مدرن ترین تکنولوژی ها و فناوری ها در این موزه قرار داشته و به همین علت تفاوت اساسی و قابل توجهی با بقیه موزه های امارات دارد.

نکته دیگری که خوب است در خصوص این موزه به آن اشاره شود این است که شما با رفتن به این موزه با اشیاء و ابزار رو به رو نیستید. شما می توانید با صفحه ای که در مقابلتان قرار گرفته است تعامل برقرار نموده و با فناوری هایی که آینده دنیا را تحت تاثیر خود قرار می دهند، آشنا شوید. شعار این موزه، تماشا آینده، ایجاد آینده است و در جاده شیخ زائد و در کنار برج های امارات قرار گرفته است.

موزه های امارات | موزه مروارید

Pearl Museum

یکی دیگر از موزه های امارات، موزه مروارید است. این موزه در شهر دبی امارات واقع شده و در سال 2003 به دستور سلطان آل اویس ساخته شده است. هدف از ساخت این مجموعه نشان دادن فرهنگ و حفظ میراث امارات متحده عربی است و در کنار آن نیز مرواریدهایی بسیار زیبا و ارزشمند نگهداری می شود. این مرواریدها ارزش بسیار زیادی داشته و تمامی آنها از خلیج فارس صید شده اند.

سلطان اویس از سال 1970 به جمع آوری این مرواریدها مشغول شده و در نهایت نیز آنها را در موزه مروارید در معرض نمایش گذاشته است. از دیگر ابزاری که می توان در این موزه مشاهده کرد ابزار غواصی و صید مروارید است.

در گذشته، برای آنکه مروارید صید نمایند از نقشه هایی استفاده می کردند؛ این نقشه ها هم اکنون در موزه مروارید نگهداری می شوند. این موزه در دفتر مرکزی بانک NBD منطقه دیره قرار گرفته است.

موزه خانه بانوان

Womens Museum

از دیگر موزه های امارات که آن نیز می تواند بخشی از تاریخ و قدمت این کشور را نشان دهد، موزه خانه بانوان است. در این موزه، زندگی زنان در کشور امارات متحده عربی مورد آنالیز قرار گرفته و در سال 1950 به دست رفیعه قباش ساخته شده است.

رفیعه قباش با هدف نشان دادن تاثیر و نقش زنان عرب، در قدمت و تاریخچه این کشور، ایده ساخت این موزه را بیان کرد. در این موزه می توانید قسمت های متفاوتی مانند گالری آثار زنان هنرمند، آشنایی با زندگی زنان در کشور امارات متحده عربی و بازارهای طلا را مشاهده کنید. این موزه در منطقه دیره و خیابان السبخا قرار گرفته است.

سخن آخر

در این متن با بعضی از موزه های امارات آشنا شدیم. اگر به این کشور سفر کردید حتما برای بازدید از این موزه ها نیز وقتی را در نظر گرفته و با موضوع متفاوتی که هر موزه به روش خود در حال روایت کردن آن است، آشنایی پیدا کنید. بعضی از موزه هایی که در این کشور وجود دارد در نوع خود بی نظیر بوده و تماشای آنها می تواند یک خاطره به یادماندنی برای شما بسازد.

منبع: الی گشت

به "معرفی 15 موزه شگفت انگیز در امارات متحده عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 15 موزه شگفت انگیز در امارات متحده عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید