خداحافظی با آی پاد اپل برای همواره!

به گزارش وبلاگ سیمبیان، آی پاد از محبوب ترین محصولات اپل بود، ولی با پیشرفت تکنولوژی، این محصول به تدریج اهمیت خود را از دست داد. اکنون شرکت اپل، خط فراوری آی پاد تاچ که جدیدترین نموی آی پاد بود را برای همواره متوقف کرد.

خداحافظی با آی پاد اپل برای همواره!

به گزارش وبلاگ سیمبیان، اپل به تازگی اعلام نموده که فراوری آی پاد تاچ و به همراه آن خط فراوری آی پاد را برای همواره متوقف می نماید. آی پاد تاچ آخرین مدل به جای مانده ازین پخش نماینده مشهور در خط فراوری شرکت اپل بود. این شرکت اعلام نموده است که این محصول تنها تا انتها موجودی فعلی انبار ها در دسترس خواهد بود.

آی پاد که بیش از دو دهه پیش راه اندازی شد، راه واکمن را دنبال کرد و در شیوه گوش دادن مردم به موسیقی انقلابی به پا کرد. از آی پاد محصولات بسیار عالی و مشهوری فراوری شد. از جمله می توان به آی پاد اصلی، آی پاد نانو محبوب، آی پاد شافل و البته آی پاد تاچ اشاره نمود. این محصولات ویژگی ها و قابلیت های زیادی داشتند و فقط گوشی هوشمند نبودند.

آی پاد تاچ اولیه در سال 2007، همان سالی که اولین آیفون عرضه شد، ارائه شد. بیشتر آی پاد ها همان سخت افزار و نرم افزار آیفون اصلی را داشتند، منهای قطعاتی که تماس تلفنی برقرار می کرد.

از آن موقع به بعد، آی پاد تاچ اصلاحات زیادی داشته است. آخرین مدل تقریباً سه سال پیش در سال 2019 عرضه شد. این مدل تازه نسبت به مدل قبلی تغییرات چندانی نداشت.

جای تعجب نیست که این خط فراوری برای همواره متوقف شد. انتها فراوری پخش نماینده صوتی اختصاصی مدت ها بود که حتمی شده بود. این محصولات هم مانند بسیاری از محصولات الکترونیکی دیگر به وسیله گوشی هوشمند از خط فراوری کنار رفتند.

توقف فراوری این محصول تعجبی ندارد، مطلب تعجب آور این است که چرا این همه مدت طول کشید تا اپل فراوری آی پاد تاچ را متوقف کند؛ زیرا از مدتی پیش این شرکت به وضوح علاقه خود را به به روزرسانی آن از دست داده بود. فروش این محصول مسلما از سال ها پیش کاهش پیدا نموده و به همان نسبت علاقه کاربران به این دستگاه هم مدت هاست سیر نزولی داشته است. به هر حال فراوری این دستگاه دیگر برای اپل ارزش مالی نداشت.

شرکت اپل، به نوبه خود، از کنار گذاشتن آی پاد چندان ناراحت نیست. این شرکت شاد است که شما را به سمت بسیاری از محصولات دیگر خود راهنمایی می نماید که اکنون می توانند موسیقی پخش نمایند. البته می دانید بیشتر آن ها جک هدفون ندارند.

نیازی به گفتن نیست که آی پاد همواره جایگاه ویژه ای در قلب کاربران خواهد داشت. نسلی که توانست با یاری این دستگاه کم نظیر به راحتی آهنگ های محبوبش را بشنود، هرگز آن را فراموش نمی نماید.

منبع: gsmarena

منبع: فرارو

به "خداحافظی با آی پاد اپل برای همواره!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با آی پاد اپل برای همواره!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید