با جدیدترین مدل های بوفه آشپزخانه و نکات تزیین آن آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ سیمبیان، بوفه آشپزخانه یکی از جدیدترین تکنیک های طراحی و تزیین آشپزخانه هاست و در صورتی که طبق سبک دکوراسیون و نکاتی که در ادامه آموزش خواهیم داد عمل کنید، به فضای بسیار کاربردی تبدیل شده و ظاهر آن را زیباتر خواهد ساخت. در این مطلب با انواع بوفه آشپزخانه و نحوه چیدمان و تزیین هر یک هم آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

با جدیدترین مدل های بوفه آشپزخانه و نکات تزیین آن آشنا شوید!

نحوه تزیین و چیدمان انواع مدل بوفه های آشپزخانه

انتخاب نوع و مدل بوفه های آشپزخانه بستگی به سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه منزل و فضایی که در اختیار دارید بستگی خواهد داشت ضمن اینکه تزیین هر کدام هم متفاوت خواهد شد. بسیاری از افراد می پرسند که چیدمان بوفه آشپزخانه و انتخاب نوع سبک آن چطور باید باشد؟ نگران نباشید چون این کار بسیار ساده است و در ادامه به شما یاد می دهیم.

بوفه آشپزخانه مدرن فقط مناسب آشپزخانه های خلوت و با طراحی مدرن است. کسانی که اصلا تمایلی به چیدن وسایل بر روی سنگ کابینت آشپزخانه ندارند و نمی خواهند وسایل مستقیما در دسترس باشند و شلوغ به نظر برسد، باید در پی این مدل باشند. بوفه آشپزخانه سفید یا به رنگ های خاکستری و کلیه رنگ های خنثی، درب دار با دستگیره مخفی همراه با نورپردازی مخفی برترین انتخاب است. اگر در پی گذاشتن وسایل کاربردی و غیر عتیقه جات هستید هم باید در پی چنین مدلی از بوفه برای آشپزخانه باشید.

بوفه کلاسیک آشپزخانه که بیشترا با مدل بوفه چوبی آشپزخانه می شناسند صلابت و شکوه زیادی دارد. اگر عادت دارید فضای آشپزخانه شلوغ باشد و همه چیز دارای تزئینات چوبی و کنده کاری های زینتی باشد، این مدل بوفه مخصوص آشپزخانه شماست. اخیرا بوفه آشپزخانه ام دی اف را هم وارد سبک کلاسیک نموده اند که چندان موافق نیستیم اما گزینه ارزان تری است.

بوفه فلزی آشپزخانه مناسب برای آشپزخانه هایی با سبک سنتی و صنعتی است. این مدل بوفه برای آشپزخانه مناسب تزیین و چیدمان وسایل عتیقه و قدیمی است.

بوفه آشپزخانه ممبران یا وکیوم را یکی از تازهترین مدل بوفه اوپن آشپزخانه می دانند که از روکش های ضد آب بر روی جنس MDF ساخته می شوند. این قطعات طبق طرح های درخواستی به وسیله دستگاه CNC حکاکی شده و سپس سمباده کاری می شوند. اگر در پی بوفه آشپزخانه تازه، ضد آب و بسیار مقاوم هستید، مدل ممبران را قویا توصیه می کنیم.

بوفه آشپزخانه کابینت در قسمت هایی که معمولا استفاده نشده اند قرار می دهند. به عبارتی در طراحی ابتدا محل قرارگیری وسایل بسیار ضروری تعیین شده و در پایان گوشه یا در کنار اپن آشپزخانه را برای قرارگیری بوفه طراحی می نمایند.

بوفه اپن آشپزخانه در بیشتر مواقع کنار درب ورودی و به شکل شلف دیواری طراحی می گردد. در این مواقع نباید توقع داشته باشید که کلیه ظروف تزئینی و دکوراتیو خود را داخل آنها بچینید بجز اینکه فضای زیادی داشته باشید و بوفه بغل آشپزخانه در دو طرف طراحی کنید. گاهی اوقات هم بوفه ها در بین ردیف بالایی کابینت قرار می گیرند که تا حد زیادی سلیقه ای است.

بوفه در آشپزخانه می تواند درب دار یا بدون درب طراحی گردد اما نکته بسیار مهمی دارد. طرح بوفه در آشپزخانه کوچک باید بدون درب باشد تا سبکتر و مناسب فضای شما به نظر برسد اما اگر آشپزخانه بزرگی دارید بهتر است بوفه دکوری آشپزخانه را درب دار طراحی کنید.

ارتفاع و عمق مدل بوفه برای آشپزخانه باید متناسب با هدف و نوع احتیاج شما باشد. به اسم مثال اگر هر از گاهی قصد دارید از وسایل آن بهره ببرید، پس ارتفاع آنها را زیاد نگیرید تا موقع برداشتن و گذاشتن اذیت نشوید ضمن اینکه نباید آنها را با عمق زیاد طراحی کنید. به میزان همان عمق استاندارد کابینت ها مناسب است.

رنگ بوفه آشپزخانه تازه خود را متناسب با فضا و سبک دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید. مدل بوفه آشپزخانه کوچک علاوه بر اینکه بدون درب طراحی می گردد، رنگ روشن و خنثی هم دارد.

تزیین بوفه آشپزخانه با ظروف و لوازم باید براساس اهمیت آنها باشد. به اسم مثال بوفه لوازم برقی آشپزخانه معمولا شامل گوشت چرخ کنی، گوشکوب برقی، همزن و سایر وسایلی است که نقش کم رنگتری دارند. وسایل چینی دکوراتیو و مشابه آن بیشتر مناسب تزئین بوفه شیشه ای آشپزخانه هستند چون هدف از خرید آنها جلب توجه زیبایی طرح و نقش این ظروف می باشد. موقع انجام تزیینات بوفه آشپزخانه حساسیت زیادی به خرج دهید چون روی زیبایی کلی این فضا تأثیر می گذارد.

بوفه ایستاده آشپزخانه را به هیچ وجه بین ردیف کابینت قرار ندهید. این نوع بوفه ها در آشپزخانه های اپن و معمولا در ردیف آخر به سمت بیرون مثلا در کنار دور یخچالی استفاده می شوند. در ضمن در آشپزخانه هایی که مدل جزیره آنها به شکل پیوسته در ردیف کابینت ها طراحی شده، مناسب قرارگیری بوفه ایستاده نیست. معمولا کسانی که آشپزخانه بزرگی دارند و وسایل زیادی برای چیدمان خریداری نموده اند به فکر خرید این مدل هستند.

تازهترین بوفه آشپزخانه مدل های چوبی حکاکی شده و جنس ممبران با تزئینات طلایی است که مناسب برای سبک دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی در آشپزخانه می باشد.

نورپردازی بوفه آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد. حتما از نورهای مخفی برای تزیین این قسمت بهره ببرید. بوفه مناسب آشپزخانه مدلی است که با نورپردازی مخفی با نور سفید یا زرد تزیین شده باشد تا نمود این بخش و بعلاوه ظروف داخل آن بیشتر شده و زیباتر به نظر برسد.

منبع: اتاق

به "با جدیدترین مدل های بوفه آشپزخانه و نکات تزیین آن آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جدیدترین مدل های بوفه آشپزخانه و نکات تزیین آن آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید