پرداخت تسهیلات به هنرمندان انگشترساز در استان قم

به گزارش وبلاگ سیمبیان، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، پرداخت تسهیلات به هنرمندان انگشترساز در استان قم صورت می گیرد.

پرداخت تسهیلات به هنرمندان انگشترساز در استان قم

علیرضا ارجمندی در دومین جلسه کمیته سیاست گذاری شهر ملی انگشتر که به ریاست مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور مالی استانداری قم برگزار گشت، اظهار کرد: در راستای توسعه خوشه انگشتر و رونق کسب و کار، به هنرمندان انگشترساز قم تسهیلات پرداخت می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با اشاره به ثبت شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر ادامه داد: این ظرفیت در قم وجود دارد که با اختصاص زمین، شاهد احداث شهرک تخصصی انگشتر باشیم.

ارجمندی با بیان اینکه نشانه های شهر ملی انگشتر باید برای شهروندان و زائرانی که به این شهر سفر می نمایند، تعیین و هویدا باشد، ادامه داد: نصب المان یا نمادهای شهری در نقاط شهری و زائرپذیر از دیگر برنامه های کمیته شهر ملی انگشتر است.

وی توضیح داد: وجود هزار کارگاه انگشترسازی و 1200 هنرمند انگشترساز شهر قم را به قطب فراوری انگشتر نقره دست ساز ایران تبدیل نموده است. این هنرمندان در رشته های نقره سازی، جواهرنگاری و مخراج کاری، قلم زنی، گوهر تراشی و حکاکی نگین مشغول به فعالیت هستند.

منبع: همگردی

به "پرداخت تسهیلات به هنرمندان انگشترساز در استان قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت تسهیلات به هنرمندان انگشترساز در استان قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید