لزوم بهبود تجربه پرواز با اطلاع رسانی و حفظ حریم شخصی

به گزارش وبلاگ سیمبیان، پژوهشی که یاتا (IATA) انجام داده، نشان می دهد که مسافران بیشتر خواستار جایگزین سازی دستگاه ها با موارد اتوماتیک، کنترل و حفظ حریم خصوصی هستند.

لزوم بهبود تجربه پرواز با اطلاع رسانی و حفظ حریم شخصی

مسافران هواپیما در سرتاسر دنیا در پی تکنولوژی های جدیدی هستند که ابزاری برای کنترل بیشتر و اطلاع رسانی بهتر در هنگام سفر هوایی در اختیار آن ها قرار بدهد و در عین حال، کل تجربه پرواز آن ها را کارآمدتر و بهینه تر بسازد. آن چه که در ادامه می آید بخشی از یافته های نظرسنجی دنیای مسافران 2018 است که به وسیله انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) منتشر شده است. این مطالعه بر اساس 10٬408 پاسخی که از 145 کشور مختلف دریافت شده، اجرا شده است.

بر اساس آنچه که در گزارش یاتا آمده است، مسافران در سفر هوایی خود خواستار موارد هستند:

  • ارسال اطلاعات سفر در زمان واقعی به وسایل ارتباط شخصی آن ها
  • ابزار تشخیص هویت بیومتریک برای تسهیل فرایند سفر هوایی
  • اتوماتیک سازی مراحل فرودگاه
  • زمان انتظار کمتر از 10 دقیقه هنگام عبور از بخش امنیتی و بازرسی بدنی
  • رهگیری کیف ها و چمدان ها در طول سفر هوایی
  • لزوم حضور یک انسان در زمانی که مسئله ای پیش می آید
  • ارائه اطلاعات پرواز به سرعت و در زمان واقعی

علاوه بر این، مسافران گفتند که تمایل دارند که در زمان سفر، به وسیله دستگاه های ارتباط شخصی خود از اخبار مربوط به پرواز باخبر بشوند. بعد از رزرو بلیط، دریافت اطلاعات در خصوص شرایط پرواز (82 درصد)؛ آگاه بودن از شرایط چمدان ها (49 درصد) و دریافت اخبار مربوط به زمان انتظار در ایستگاه های بازرسی امنیتی و مهاجرت (46 درصد)، سه اولویت برتر مسافران هستند.

شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها کوشش می نمایند تا با اجرای سیستم رهگیری در بخش های مهم یک سفر هوایی مانند زمان بارگیری و تخلیه، این درخواست مسافران را انجام بدهند. یاتا می گوید که دست اندرکاران این صنعت در حال راه اندازی یک برنامه آمادگی دنیای برای درج نشان RFID روی همه برچسب های نصب شده روی بار مسافران هستند که بعد از ژانویه 2020 و برای برآورده سازی انتظارات مسافران عملی خواهد شد.

مسافران ترجیح می دهند که اطلاعات مربوط به چمدان ها و سایر موارد مربوط به پرواز را به وسیله دستگاه های تلفن همراه خود دریافت نمایند. دریافت اطلاعات به وسیله پیامک های متنی یا اپلیکیشن های گوشی های هوشمند هم به وسیله 73٪ از مسافران مورد اشاره قرار گرفته است.

طبق اعلام یاتا، از سال 2016، مسافرانی که ترجیح می دهند اطلاعات پرواز را به وسیله یکی از برنامه های گوشی هوشمند خود دریافت نمایند، 10 درصد افزایش داشته است. بعلاوه، بیشتر مسافران (65 درصد) آمادگی به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود برای تضمین امنیت را دارند و 45 درصد هم مایل هستند که گذرنامه خود را با ابزار شناسایی بیومتریک جایگزین نمایند. به گفته یاتا، هدف از اجرای پروژه One ID آن است که مسافران را تنها با استفاده از یک نشان بیومتریک (اثر انگشت، صورت یا عنبیه چشم) از سالن انتظار به گیت هدایت نمایند. اما نگرانی ها در خصوص حفاظت از داده ها نیز باید در این خصوص مورد توجه قرار بگیرد.

نیک کارن، معاون ارشد یاتا در بخش هواپیما، مسافر، کارگو و امنیت، می گوید:

هر چقدر که به فرایندهای دیجیتال نزدیک تر می شویم، باید مسافران را بیشتر و بیشتر درباره ایمن ماندن اطلاعات شخصی آن ها مطمئن بسازیم. یاتا به سختی کوشش می نماید تا یک چارچوب مطمئن بسازد که به اشتراک گذاری امن داده ها، پیروی از قانون و حفظ حریم خصوصی را تضمین کند.

حتی با تمام امکانات جدیدی که به وسیله فناوری برای ما فراهم شده است، باز هم لزوم حضور یک انسان و تماس با او در بعضی از بخش های بازار و در شرایط خاص، ضروری جلوه می نماید. به عنوان مثال، مسافران مسن (65 سال و بالاتر) همچنان رو ش های سنتی برای چک-این (25 درصد) و تحویل بار (42 درصد) را ترجیح می دهند و در صورت بروز هر مسئله ای در زمان سفر، 40 درصد از مسافران در همه گروه های سنی پشت تلفن ها در پی یافتن راه حلی برای مشکل هستند و 73 درصد هم تعامل حضوری و رو در رو را ترجیح می دهند.

در پاسخ به این پرسش که مسافران چه روشی را برای رزرو بلیط برای پرواز خود ترجیح می دهند، 43 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که ترجیح می دهند از یک آژانس مسافرتی برای این کار یاری بخواهند.

موضوعات زیادی هم به جای مانده اند که یاتا آن ها را نقطه درد مسافران می نامد. به عنوان مثال، فرایندهای امنیت فرودگاه / کنترل مرزی و سوار هواپیما شدن، دو مسئله ای هستند که بیشتر از هر بخش دیگری باعث خستگی و ناامیدی مسافران شده است. بعلاوه، مسافران از دخالت و اعمال زور برای بیرون آوردن وسایل شخصی در ایستگاه های بازرسی امنیتی (57 درصد) و یا لپ تاپ ها و سایر دستگاه های الکترونیکی بزرگ از کیف های کابین (48 درصد) راضی نیستند. با این حال، مشکل دیگری هم که صاحبان حیوانات خانگی را در همه فرودگاه ها آزرده است، عدم هماهنگی در روش های غربالگری در فرودگاه های مختلف (41 درصد) است.

سه خواسته مهم مسافران برای بهبود تجربه سفر با هواپیما عبارت هستند از تشکیل صف های کوتاه تر و موثرتر در گیت های پرواز (64 درصد)، دسترسی به فضای بالای سر هر مسافر در هواپیما (42 درصد) و صف نگرفتن در پل های هوایی (33 درصد).

منبع: کجارو / travelpulse.com

به "لزوم بهبود تجربه پرواز با اطلاع رسانی و حفظ حریم شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بهبود تجربه پرواز با اطلاع رسانی و حفظ حریم شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید