طولانی ترین تونل بین آلمان و دانمارک ساخته می گردد

به گزارش وبلاگ سیمبیان، طولانی ترین تونل جاده ای و راه آهن دنیا قرار است بین آلمان و دانمارک ساخته گردد که این دو کشور را به یکدیگر متصل خواهد نمود. این تونل زیر آبی بیش از 18 کیلومتر طول خواهد داشت. در ادامه همراه با ما باشید.

طولانی ترین تونل بین آلمان و دانمارک ساخته می گردد

این تونل که هم راه آهن و هم جاده را درون خودش جای می دهد، به نام تونل فهمارن بلت (Fehmarnbelt Tunnel) شناخته می گردد و طولانی ترین تونل راه آهن و جاده در سراسر دنیا خواهد بود که ساخت آن در سال 2029 میلادی تکمیل خواهد شد.

برای تکمیل شدن این پروژه بودجه 10 میلیارد یورویی در نظر گرفته شده و از قسمتی از دریای بالتیک عبور خواهد نمود که به نام فهمارن بلت شناخته می گردد. این تونل منطقه رودبیهاون در جزیره دانمارکی لولند (Lolland) را به پوتگاردن در شمال آلمان متصل خواهد نمود.

آیا این تونل سفر بین آلمان و دانمارک را کوتاه تر می نماید؟

این تونل دراز رسما به عنوان Fehmarnbelt Fixed Link شناخته می گردد و دو جاده دو خطه برای خودروها و دو خط ریلی برقی برای قطارها خواهد داشت. سفر به وسیله این تونل 18 کیلومتری با قطار حدود هفت دقیقه و با ماشین حدود 10 دقیقه طول می کشد و باعث می گردد تا مسافران از انحراف مسیری 160 کیلومتری در سرزمین اصلی دانمارک دوری نمایند. این در حالی است که زمان سفر با قطار از هامبورگ آلمان به کپنهاگ در دانمارک از حدود پنج ساعت به کمتر از سه ساعت کاهش می یابد.

این پیوند جاده ای بعلاوه باعث می گردد تا بار ترافیکی بسیار زیادی از روی دوش سرویس کشتی رانی فوق العاده شلوغ این مسیر برداشته گردد. در این سرویس کشتی رانی سالانه میلیون ها سفر جا به جا می شوند و در صورت استفاده از این جاده، زمان سفر تقریبا یک ساعت کاهش پیدا خواهد نمود.

دانمارک بعلاوه در حال برنامه ریزی برای ساخت خطوط ریلی برقی پرسرعت از و به این تونل است. همین نیز باعث می گردد تا مسافران پس از گذر از این تونل نیز همچنان بتوانند با سرعت به سفر خود ادامه بدهند و حتی از مرز دانمارک به سمت سوئد، نروژ و فنلاند نیز بروند.

تونل فهمارن بلت چگونه ساخته می گردد؟

همانطور که در بالا ذکر شده بود، تونل فهمارن بلت در زیر دریای بالتیک خواهد بود و ایده ساخت چنین تونلی برای اتصال دو کشور آلمان و دانمارک چندان نو نیست و سال ها برای آن برنامه ریزی شده است.

در حقیقت، پس از ده سال برنامه ریزی برای این پروژه، ساخت در قسمت دانمارکی از سال 2020 میلادی آغاز شد و این روند در سمت آلمان نیز از سال 2021 میلادی آغاز شده است. برای ساخت این تونل بسیار طولانی در زیر دریا، حدود 10 میلیارد یورو هزینه در نظر گرفته شده و اتحادیه اروپا نیز حدود 1.1 میلیارد دلار آن را پرداخت می نماید.

89 بخش بتنی بسیار بزرگ تونل در روی زمین ساخته می شوند و سپس با استفاده از جرثقیل به زیر آب برده می شوند و در 40 متری زیر دریای بالتیک در کنار یکدیگر قرار می گیرند. شرکت دولتی دانمارکی Femern A/S مسئولیت این پروژه را برعهده دارد و امیدوار است که اولین بخش های این تونل در سال 2024 میلادی در زیر دریا نصب شوند.

زمانی که تمام این بخش ها در کنار یکدیگر در زیر دریا جای بگیرند، بخش های بتنی به یکدیگر متصل خواهند شد و سپس عناصر مختلف آن همچون خطوط راه آهن، تهویه و دوربین ها نصب می شوند. این در حالی است که بعضی از گروه های حافظ محیط زیست نسبت به تاثیر این تونل روی زندگی جانوران و گیاهان در این بخش از دریا انتقادهایی داشتند.

اما شرکت مسئول پروژه اظهار داشته که این تونل تاثیر قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی شبکه های راه آهن و جاده در دانمارک خواهد شد. علاوه بر این نیز ادعا نموده که این تونل صرفه جویی قابل توجهی در زمان، انرژی، سوخت و انتشار کربن دی اکسید خواهد داشت.

منبع: فوت و فن / euronews.com

به "طولانی ترین تونل بین آلمان و دانمارک ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین تونل بین آلمان و دانمارک ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید