سفر به کویر، سفر به دل طبیعت

به گزارش وبلاگ سیمبیان، سفر به کویر سفری خارق العاده و غیرقابل باور است. به همین دلیل همه ساله هزاران توریست داخلی و خارجی به کویرهای ایران سفر می نمایند.

سفر به کویر، سفر به دل طبیعت

سفر به کویر، سفر به بی حد ومرزترین جای جهانست. جایی که مرز آسمان و زمین به هم می رسند. درست همان جایی که متوجه می شویم در این جهان و کجای خلقت هستیم. درست در مرکز ایران می توانیم شاهد حضور منطقه ها کویری متعدد باشیم. بیشتر مساحت ایران را کویر شکل داده است. به همین دلیل هم کویرگردی در ایران می تواند بسیار لذت بخش و دوست داشتنی باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با مجذوب کنندهیت سفر به کویر آشنا کنیم.

جهانی بی حدومرز را تجربه کنید

تجربه جهانی بی حد ومرز یکی از زیباترین جاذبه های کویر به شمار میرود. زمانی که در کویر حضور دارید، تا چشم کار می نماید فقط شن و ماسه می بینید و انگار می توان دید که در انتهای دوردست، آسمان به زمین پیوند داده شده است. این حس عجیب ترین حسی خواهد بود که می توانید تجربه کنید. ناگهان خودتان را میان جایی می بینید که هیچ دیواری ندارد. نه درختی است و نه کوهی که جلوی چشمتان را بگیرد. تا فاصله چند کیلومتر دورتر را هم می توانید با چشم غیرمسلح ببینید. این حس را فقط در کویر می توان تجربه کرد.

آفرودبازی در کویر

آفرود به معنای رانندگی در منطقه ها صعب والعبور و طبیعی است. یکی از مهم ترین تفریحاتی که گردشگران را جذب کویر می نماید، آفرودسواری خواهد بود. در کویر همراه با ماشین های شاسی بلند و 4 چرخ همچون پاترول، لندکروز و امثال آن، از روی رمل های شنی بالا و پایین می روند. همان طور که گفتیم در کویر هیچ حدومرزی وجود ندارد. پس لازم نیست نگران کوهستان و درختان باشید. پس می توانید با حداکثر سرعت در کویر رانندگی کنید و از حضور در این منطقه عجیب نهایت لذت را ببرید. در تور کویر مصر آفرودسواری بسیار رایج است. آفرود را می توان همراه با موتور سیکلت و بعلاوه موتورهای 4چرخ نیز تجربه کرد. توجه داشته باشید که رانندگی در این منطقه ها برخلاف چیزی که تصور می کنید اصلا کار ساده ای نیست و احتیاج به مهارت بالایی دارد. به همین دلیل معمولا رانندگان حرفه ای، مسافران را سوار ماشین می نمایند و به ازای یک دور گردش و آفرودسواری، مبلغی را دریافت می نمایند.

پیاده روی با پای برهنه روی شن های داغ کویری

یکی از عجیب ترین تجربه هایی که می توانید در کویر داشته باشید، پیاده روی با پای برهنه روی شن های داغ کویری است. شن های نرم کویر را می توانید به این شکل با پوست و گوشت خود احساس کنید. جالب اینجاست که سطح شن از زیر آن گرم تر است. به همین دلیل در صورتی که پای شما کمی بسوزد، می توانید پای خود را به زیر شن ببرید تا کمی خنک گردد و این اعجاز کویر خواهد بود! پیاده روی کویری را باید همراه گروه های گردشگری انجام دهید. چون کویر بسیار بزرگ است و امکان گم شدن در آن وجود دارد.

شب نشینی و رصد ستارگان

در کویر هیچ منبع نوری مزاحم یا همان آلودگی نوری وجود ندارد. بعلاوه هوای آن بسیار پاک است و خبری از آلودگی هوا نیست. این موضوع را در تور کرمان می توانید به وضوح مشاهده کنید. وقتی که به کویر می روید، هنگام شب ستارگان به عیادت شما می آیند. ستارگان آنقدر نزدیک می شوند که دلتان می خواهد دست خود را دراز کنید و یکی از آن ها را در مشت بگیرید. در طول شب، حتی امکان تشخیص انواع صورت های فلکی در کویر نیز وجود دارد. شب های کویر را هیچ کجای جهان ندارد. وقتی که سر خود را بالا بگیرید، شاید دچار توهم شوید و احساس کنید که در فضا حضور دارید! آسمان در نزدیک ترین حالت ممکن قرار می گیرد و تجربه ای خواهید داشت که در عمرتان یک بار اتفاق می افتد.

شب نشینی در تورهای کویرگردی مجذوب کننده ترین بخش را شکل می دهد. کسانی که یک روزه به شهر خود باز می گردند، اصل زیبایی کویر را از دست می دهند. در شب دیگر خبری از سوزش گرمای خورشید نیست. همه جا خنک می گردد. اکوسیستم زندگی را شروع می نماید. شاید چند حیوان را در طول شب بتوانید ببینید. در اقامتگاه های بوم گردی می توانید یک آتش روشن کنید، دور آن بنشینید و آواز بخوانید. شب کویر روی دیگر این سکه ارزشمند است. سکوت همه جا حاکم می گردد. صدای باد در گوشتان می پیچد. دیگر عرق نمی کنید و می توانید به شکلی دیگر از کویر لذت ببرید.

اکوسیستم عجیب کویری

وقتی که وارد کویر می شوید و دمای هوا را می بینید و تصور می کنید که بارش باران در آن رخ نمی دهد، شاید با خودتان بگویید که محال است موجود زنده ای در کویر حضور داشته باشد. این در حالی است که کویر اکوسیستم بسیار خاصی دارد. حتی بعضی گونه های گیاهی نیز در کویر حضور دارند و غذای بعضی حیوانات دیگر می شوند. این موضوع بسیار عجیب است.در کویر اکوسیستم بسیار خاصی وجود دارد که توجه بسیاری را به خود جلب می نماید.

شترسواری در کویر

خب همان طور که می دانید، شتر تنها حیوانی است که در شرایط سخت کویر به راحتی زندگی می نماید. در تورهای کویری می توانید مردم محلی را ببینید که شترهای خود را به گردشگران کرایه می دهند. شترسواری یکی از مجذوب کننده ترین تجربه هایی است که می توانید در کویر داشته باشید و بدون خستگی از بابت پیاده روی، از جاهای خاص کویر سر در بیاورید. هزینه شتر سواری بسیار مقرون به صرفه است و می توانید عکس های یادگاری بسیار زیبایی را از سفرتان به کویر بگیرید.

کلام آخر

خب دوستان عزیز، با هم دیدیم که کویر یک سرزمین عجایب است. جایی که می توانید خاص ترین و فراموش نشدنی ترین سفر خودتان را تجربه کنید. از شما دعوت می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع تور طبیعت گردی و کویر گردی به سایت آرند تور مراجعه نمایید.

منبع: پیام دلتا

به "سفر به کویر، سفر به دل طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کویر، سفر به دل طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید