شهر حریره کیش در انتظار ایجاد چند قلم زیرساخت برای ثبت جهانی است

به گزارش وبلاگ سیمبیان، ایرنا/ براساس خبر و گزارشات منتشر گشته، شهر حریره کیش در انتظار ایجاد چند قلم زیرساخت برای ثبت جهانی است.

شهر حریره کیش در انتظار ایجاد چند قلم زیرساخت برای ثبت جهانی است

ناصر قاسمی نیا با اشاره به اینکه شهر تاریخی حریره از آثار ثبت شده ملی کشور محسوب می شود، اظهار کرد: مراحل ثبت این شهر تاریخی به عنوان یکی از سکونتگاه های تاریخی حاشیه شمال خلیج فارس در یونسکو آغاز شده و حضور مشاور پرونده های ثبت جهانی وزارت میراث فرهنگی برای تایید آن نیازمند ایجاد برخی از زیرساختها است.

وی ادامه داد: طبق اعلام یونسکو ایجاد کارگاه بازسازی، راه اندازی موزه و توسعه آن، ایجاد مخزن اشیا، نصب تابلوهای استاندارد معرفی و اطلاع رسانی، ایجاد مسیر استاندارد بازدید، نورپردازی، بازسازی و بهسازی بندرگاه حریره و ساخت انبار مرکزی برای حضور نمایندگان یونسکو جهت بررسی آخرین شرایط این مکان تاریخی ضروری است.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین بر ضرورت جمع آوری رستوران در این منطقه تاریخی تاکید کرد و توسعه موزه جهت ثبت جهانی این شهر هزار ساله را الزامی دانست.

وی افزود: ثبت جهانی شهر حریره نقش بسزایی برای حضور گردشگران خارجی در کیش برای بازدید از این منطقه تاریخی منحصر بفرد خواهد داشت.

منبع: همگردی

به "شهر حریره کیش در انتظار ایجاد چند قلم زیرساخت برای ثبت جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر حریره کیش در انتظار ایجاد چند قلم زیرساخت برای ثبت جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید