خرید خودرو، ضررهای پنهان خرید خودرو در ایران

به گزارش وبلاگ سیمبیان، شما در هنگام خرید خودرو به چه معیارهایی توجه می کنید؟ بودجه شما مهم ترین آیتم برای خرید خودرو است و بعد ز آن مواردی مانند کاربرد خودرو (استفاده داخل یا خارج شهر و ...)، نوع آپشن های رفاهی و ایمنی خودرو، کشور سازنده و پوشش ارائه خدمات پس از فروش در ایران و در آخر راحتی خودرو در زمان فروش آن مهم و مشخص کننده است.

خرید خودرو، ضررهای پنهان خرید خودرو در ایران

به گزارش وبلاگ سیمبیان، بنابر اعلام کاراف، یکی از مهم ترین مسائلی که در هنگام خرید خودرو باید مورد توجه قرار گیرد آنالیز هزینه های نگهداری و استفاده از خودرو هست ولی آیا تا به امروز به این فکر کرده اید که یکی از مهم ترین هزینه هایی که در بخش استفاده از خودرو به خریداران تحمیل می گردد هزینه های ناشی از کاهش ارزش خودرو (افت قیمت خودرو) برای طول مدت استفاده هست. واقعیت این است که این موضوع در کشور ما به دلیل افزایش همیشگی قیمت خودروها مورد توجه قرار نگرفته است.

همان طور که می دانید هر خودرویی پس از خرید، با افزایش کیلومتر و کاهش مدل خودرو به دلیل موارد مربوط به هزینه های نگهداری، خرابی خودرو، عرضه خودروهای مدل جدید، اتمام خدمات پس از فروش شرکتی، کاهش قابلیت اطمینان خودرو و... دچار افت قیمت می گردد.

نمودار مربوط به افت قیمت خودرو در کشورهای اروپایی هست

بدیهی است نگرش بازار در مورد میزان کاهش ارزش خودروهای مختلف در اثر افزایش کیلومتر و یا کاهش مدل یکسان نمی باشد و لازم است هر خریداری نسبت به آنالیز این تفاوت ها اقدام و میزان کاهش ارزش خودرو موردنظر خود را شناسایی نماید.

به طور نمونه میزان کاهش ارزش چند خودرو در جدول زیر برای 2 سال استفاده و کارکرد 40 هزار کیلومتر نشان داده شده است. (قیمت ها به میلیون تومان هست).

همان گونه که مشاهده می کنید برای خودروهایی در حدود قیمتی 200 میلیون تومان (فراوری داخل)، شرکت های ایران خودرو و سایپا افت ارزش ماهیانه حدود 1.2 میلیون تومان هست، در حالی که برای خودرو صفر این میزان بیشتر است (برای تمامی خودروها سال اول و 10 هزار کیلومتر ابتدایی افت بیشتری وجود دارد که در سال های بعد به تدریج کم می گردد)، از سوی دیگر به دلیل صندلی برندینگ رنو ساندرو نسبت به صندلی کیا سراتو علی الرغم اینکه کیا سراتو مدل 95 هست ولی افت ارزش بیشتری دارد.

همچنین برای خودرویی مانند سانتافه مدل 2017 با قیمت 835 میلیون تومان حدود 6.5 میلیون تومان و خودرو توسان مدل 2014 حدود 2.5 میلیون هست. همان گونه که مشاهده می گردد میزان افت قیمت خودروهای مدل و کیلومتر بالا کمتر از مدل های پایین هست و خودرویی مانند ام وی ام x22 با قیمت 200 میلیون تومان بدلیل نگرانی های مربوط به کیفیت خودرو و فروش دست دوم و ... افت ارزش ماهانه 1.7 میلیون تومان است که بسیار بالا هست.

متأسفانه در چند ماه اخیر به دلیل التهاب بازار و قیمت گذاری غیرواقعی دلالان خودرو، مسائل متعددی ایجادشده و خرید خودرو را بیش از پیش سخت و پر ریسک کرده است. بدیهی است در این شرایط هر خریدار خودرویی می بایست پیش از خرید، به آنالیز میزان افت قیمت خودروهای موردنظر خود به پردازد به منظور پاسخگویی به این احتیاج اساسی برای اولین بار در کشور پس از انجام مطالعات جامع در مورد شناسایی میزان افت خودروهای مختلف بر اساس کاهش مدل و افزایش کیلومتر پیمایش شده ابزار هوشمند قیمت گذاری تخصصی خودرو و مشخص افت ارزش خودرو در سایت کاراِف www.carf.ir در دسترس کاربران قرارگرفته است تا با مشخص مدل و کیلومتر خودرو موردنظرشان ارزش واقعی خودرو را مشاهده نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خرید خودرو، ضررهای پنهان خرید خودرو در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید خودرو، ضررهای پنهان خرید خودرو در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید