برگزاری جشنواره ملی گردشگری غذا در ارومیه

به گزارش وبلاگ سیمبیان، ارومیه میزبان جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در اواخر مرداد ماه است.

برگزاری جشنواره ملی گردشگری غذا در ارومیه

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:

سه رویداد، نخستین جشنواره ملی گردشگری، پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین جشنواره گردشگری غذا که همزمان به میزبانی شهر ارومیه در اواخر مرداد و اوایل شهریور امسال برگزار می گردد و بخش گردشگری این شهر را رونق می بخشد.

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در پارک جنگلی ارومیه از بیست و نهم مرداد تا دوم شهریور امسال برگزار می گردد.

هر استان موظف است در راستای توسعه گردشگری مرتبط با غذا و خوراک بر اساس سیاست های اعلام شده سازمان مرکزی هر ساله جشنواره و نمایشگاه ویژه ای برگزار کند که جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در این استان به همین دلیل تعریف شده است.

این جشنواره به گفته جباری فرصتی است برای آشنایی با انواع خوراکی ها و غذاهای ایرانی که به وسیله آشپزهای حرفه ای و کدبانوهایی که هنر آشپزی ویژه ای دارند، تهیه می گردد.

بانوان خانه دار هم می توانند علاوه بر آشپزهای شاغل در رستوران ها و هتل ها، در این جشنواره شرکت نمایند و هنر آشپزی خود را نشان دهند.

در 31 مرداد ماه مسابقه ای برای انتخاب و معرفی برترین آشپز در طول اجرای این جشنواره اجرا خواهد شد و در سه رده آشپزهای حرفه ای، آشپزهای شاغل در رستوران ها و آشپزهای خانه دار، برگزیدگان آشپزی اعلام می شوند.

ارومیه در سال گذشته نیز میزبان دومین جشنواره غذا های سنتی به صورت منطقه ای با شرکت استان های اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بود.

منبع: کجارو / ایرنا

به "برگزاری جشنواره ملی گردشگری غذا در ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره ملی گردشگری غذا در ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید