41 واحد آلاینده زیست محیطی استان سمنان در فصل بهار اعلام شد

به گزارش وبلاگ سیمبیان، مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: 41 واحد صنعتی استان، بر اساس آخرین پایش و نظارت، به عنوان صنایع آلاینده محیط زیست مربوط به فصل بهار معرفی شدند.

41 واحد آلاینده زیست محیطی استان سمنان در فصل بهار اعلام شد

بهرامعلی ظاهری ابراز داشت: پایش و نظارت فعالیت 2 هزار واحد صنعتی فعال استان سمنان به صورت فصلی انجام می گردد و 41 واحد صنعتی قرارگرفته در لیست صنایع آلاینده مربوط به فصل بهار است و آمار مربوط به فصل تابستان در دست جمع بندی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اظهار داشت: بر اساس تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحد های تولیدی آلاینده محیط زیست که استاندارد ها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی نمایند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی می شوند که یک درصد فروش جریمه ای سنگین و گاه بیشتر از سود واحد صنعتی است.

وی یادآور شد: شرط خروج از پرداخت عوارض آلایندگی دستیابی به استاندارد های زیست محیطی با ایجاد و راه اندازی سامانه های کنترل آلودگی، بهینه سازی سوخت مصرفی، راه اندازی تصفیه خانه یا استفاده از فیلتر های خروجی دودکش صنایع و مدیریت پسماند است و این شرایط تا زمانی که به وسیله واحد های صنعتی رعایت گردد، واحد پاک محسوب می گردد و در صورت اجرایی نشدن استاندارد های مربوط، با معرفی نام واحد به سازمان امور مالیاتی، از دوره مالیاتی بعد مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به اندازه یک درصد فروش می گردد.

وی بیان نمود: محیط زیست به وسیله پایش و شناسایی واحد های آلاینده به عنوان ابزار بازدارنده در پی جلوگیری از ادامه روند آلایندگی واحد های صنعتی است.

48 واحد صنعتی استان سمنان بر اساس پایش و نظارت مربوط به فصل زمستان، در لیست صنایع آلاینده محیط زیست قرار داشتند که هفت واحد با برطرف نقص از لیست صنایع آلاینده خارج شد.

وبلاگ سیمبیان سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "41 واحد آلاینده زیست محیطی استان سمنان در فصل بهار اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "41 واحد آلاینده زیست محیطی استان سمنان در فصل بهار اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید