تغذیه سالم در سفر با چند قانون نا نوشته!

به گزارش وبلاگ سیمبیان، در طی سفر یکی از نکات مهمی که باید همواره رعایت کنید تغذیه سالم در طی سفر است اگر شما قصد دارید سفری طولانی داشته باشید حتما باید به این نکته توجه کنید ممکن است در طی سفر به علت کمبود امکانات از غذاهای فست فودی بهره ببرید و یا اینکه ممکن است به علت نبود یخچال غذاهای شما فاسد شوند بنابراین با داشتن یک برنامه و رعایت کردن نکات تغذیه ای می توانید مانع بروز هر مسئله ای شوید. حالا این سوال برایتیان ایجاد می گردد که چگونه می توانید در طی سفر غذاهای خود را سالم نگه دارید و از سلامت بدن خود نیز دفاع کنید شاید این تجربه را در سفرهای جاده ای خود نیز داشته اید که دغدغه تامین غذاهایتان را داشته باشید ممکن است حتی به علت گرمای زیاد آن منطقه غذاهای شما زودتر از آن که فکر می کنید فاسد شوند به همین علت است که شما باید بدانید چطور در طی سفر به غذای خود نیز اهمیت دهید. حتما تا این لحظه به این موضوع پی برده اید که مهم ترین نکته برای حفظ و با دوام بودن مواد غذایی در طول سفر نگهداری از مواد غذایی در جایی خنک است. در ادامه این بخش نیز با بعضی نکات مهم دیگر آشنا می شوید که اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهند و یاری می نمایند تا بهتر مواد غذایی خود را نگهداری کنید.

تغذیه سالم در سفر با چند قانون نا نوشته!

نکات مهم برای داشتن تغذیه سالم در سفر:

در طول سفر رعایت کردن و توجه به بعضی از نکات موجب راحتی سفر برای شما می گردد یکی از راهکارهای بهتر شدن سفر راهکارهای کاهش هزینه سفر است که به شما یاری می نماید تا با داشتن یک برنامه ریزی درست هزینه های کمتری در طول سفر داشته باشید. بعلاوه از دیگر راهکارهایی که برای داشتن یک سفر اصولی باید مورد توجه باشد راهکارهای داشتن برنامه اصولی برای غذا خوردن در طول سفر است که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد.

غذاها را فریز کنید:

یکی از راه هایی که برای ماندگاری بیشتر مواد غذایی می توانید از آن ها بهره ببرید فریز کردن مواد غذایی است شما باید روز قبل از حرکت خود مواد غذاییتان را در فریزر قرار دهید به این شکل دوام مواد غذایی بیشتر می گردد. این شیوه برای مواد غذایی مناسب است که خیلی زود فاسد می شوند گوشت، غذاهای آماده و حتی سبزیجاتی که زود فاسد می شوند را می توان با فریز کردن سالم نگه داشت بعضی از اقلام غذایی مانند آجیل و خشکبار نیازی به فریز کردن ندارند بنابراین می توانید این اقلام را همراه داشته زیرا دارای مقاومت بیشتری هستند بعلاوه در صورت استفاده از سرد کن می توانید بطری های یخ فریز شده را در کف سردکن قرار دهید.

مواد غذایی مقوی داشته باشید:

شما در طی سفر باید از مواد غذایی بهره ببرید که دارای خاصیت بسیار زیادی هستند برای این منظور باید از پیش برنامه ریزی کنید و لیستی از مواد غذایی مقوی به همراه داشته باشید در هنگام گرسنگی باید باید غذاهایی بخورید که دارای انرژی و کالری بالایی هستند. استفاده از خشکبار، نان های مزه دار و مقوی و … گزینه مناسبی در بد غذایی شما خواهند بود. داشتن ساندویچ های مقوی، ماست، سالادهای پر مواد و … نیز می تواند در طی سفر شما را به خوبی نگه دارد.

هر 2 ساعت غذا بخورید:

یک دیگر از نکاتی که باید برای داشتن تغذیه مناسب در سفر به آن توجه داشته باشید این است که هر 2 یا 3 ساعت غذا بخورید اما این به این منظور نیست که باید هر 2 ساعت غذایی مفصل بخورید بلکه با وجود تنقلات مفید مثل کشک، میوه، سالاد، آجیل و یا نوشیدنی برطرف گرسنگی کنید. این کار موجب می گردد تا شما شدت گرسنگی خود را کم کنید و در این صورت در وعده های غذایی غذای کمتیر می خورید می توانید سبک تر به سفر خودتان ادامه دهید.

مصرف آب و سبزیجات:

یکی دیگر از نکاتی که در سفر باید به آن ها توجه کنید خوردن به میزان آب، میوه، سبزیجات و نوشیدنی ها است همواره بطری آب همراهتان داشته باشید زیرا نوشیدن به میزان کافی آب موجب می گردد تا سلامت بدن شما بیشتر حفظ گردد و در طی مسافرت به علت جنب و جوش و فعالیت های زیادی که دارید ممکن است آب بدن شما کاهش یابد و شما با تامین آب بدنتان به سلامتی خودتان یاری خواهید کرد. باید توجه داشته باشید که مصرف غذاهای پر چرب می تواند به بدن شما آسیب بیشتری وارد کند در این صورت باید به مصرف میوه و سبزیجات توجه بیشتری داشته باشید نقش سبزیجات در حفظ سلامت بدن بسیار بالا است.

نکات مهم تنها سفر کردن بسیار کلیدی هستند این نکات به شما یاری می نمایند تا سفری راحت تر به نقاط مختلفی از جهان داشته باشید و در طی این سفرها نیز از زندگی روزمره خود غافل و دور نشوید. بعلاوه از دیگر نکاتی که باید به آن ها توجه داشته باشید نکات مهم در هنگام سوار شدن هواپیما است در حین پرواز نیز باید مواد غذایی لازم را به همراه داشته باشید.

منبع: دیجیاتور

به "تغذیه سالم در سفر با چند قانون نا نوشته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه سالم در سفر با چند قانون نا نوشته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید