اینستاگرام شاید به زودی اجازه دهد با پیغام صوتی به استوری ها پاسخ دهید

به گزارش وبلاگ سیمبیان، پلتفرم محبوب اینستاگرام به تازگی قابلیتی را در اختیار کاربرانش قرار داده که آن ها می توانند استوری فالوور های خود را لایک نمایند. به بیانی دیگر این قابلیت روش تازهی را برای تعامل با کاربران در بخش استوری ایجاد نموده است. اما طبق آخرین گزارش ها از منابع معتبر اینستاگرام به همین روش ها راضی نمی گردد و روی روش تعاملی تازه تری کار می نماید. به همین دلیل گفته می گردد که کاربران اینستاگرام به زودی قادر خواهند بود تا از طریق پیغام صوتی به استوری دیگران کاربران پاسخ دهند.

اینستاگرام شاید به زودی اجازه دهد با پیغام صوتی به استوری ها پاسخ دهید

الساندرو پالوزی که در زمینه مهندسی معکوس اپلیکیشن ها و کشف قابلیت های نو آن ها معروفیت دارد، خاطرنشان کرد که این پلتفرم محبوب قصد ارائه چنین قابلیتی را برای کاربران اینستاگرام دارد. او بعلاوه به تازگی تصویری از این قابلیت نو اینستاگرام را در فضای مجازی منتشر کرد که آیکن میکروفن در پایین سمت راست صفحه در کنار آیکن گیف قابل مشاهده است. البته ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که اینستاگرام تا به امروز نسبت به این قابلیت نو هیچ واکنشی نشان نداده و هنوز به صورت کاملا واضح معین نیست که آیا این قابلیت بسیار کاربردی در آینده به صورت عمومی منتشر می گردد یا نه.

این پلتفرم محبوب اجتماعی علت ارائه قابلیت لایک کردن استوری ها را کاهش تعداد پیغام های دریافتی در صندوق ورودی کاربران بیان نموده است. آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام با انتشار پستی درباره این قابلیت گفت: یکی از اهداف اضافه شدن این قابلیت آن است که کاربران بتوانند حمایت بیشتری را دریافت نمایند و نسبت به استوری های به اشتراک گذاشته شده سریع تر و راحت تر واکنش نشان بدهند. بعلاوه باید اشاره کنیم که با این قابلیت بخش دایرکت مسج کاربران کمی منظم تر از قبل خواهد شد. ارتباط و تعامل بین کاربران از مهم ترین اولویت های این پلتفرم بوده و بخش دایرکت مسج که پل ارتباطی بین کاربران است، همیشه مد نظر ما قرار گرفته است. اما اضافه شدن قابلیتی برای پاسخ صوتی به استوری ها مخالف این فلسفه خواهد بود و فقط احتیاج به تایپ برای پاسخ دادن را رفع می نماید.

این پلتفرم متغلق به متا در سال های اخیر، با افزودن قابلیت های نو و بسیار کاربردی به اپلیکیشن خود توانست بر تعداد مخاطبین خود بیافزاید و سال جاری هم میخواهد این فرایند خوب را با ارائه قابلیت های کاربرپسند بیشتری ادامه دهد. به همین دلیل بد نیست به بعضی از قابلیت های کاربردی این شرکت اشاره کنیم.

بعد از مدت ها انتظار، اینستاگرام خاطرنشان کرد که ارائه قابلیت نمایش پست ها بر اساس زمان انتشار شده است. به لطف این قابلیت نو، کاربران می توانند بر لوگوی اینستاگرام در سمت چپ بخش فوقانی ضربه بزنند تا با دو گزینه Following و Favorites روبه رو شوند. با انتخاب گزینه Following، فید اینستاگرام عکس ها و ویدیوهای به ترتیب زمان انتشار را نمایش می دهد. بعلاوه برای حالت Favorites هم باید بگوییم که می توانید تا 50 اکانت دلخواه خود را معین کنید تا پست های ارائه شده از طرف آن ها را از دست ندهید. سخنگوی اینستاگرام اعلام نموده که فهرست Favorites فقط در اختیار خود کاربر قرار گرفته است و کسی از اکانت های موجود در این فهرست خبردار نخواهد شد.

بعلاوه در دیگر قابلیت نو، اینستاگرام به صورت کاملا اتوماتیک زیرنویس را به ویدیو های کاربران اضافه می نماید. این ویژگی به طور پیش فرض برای کاربران فعال خواهد شد، بنابراین آن ها احتیاجی ندارند تا به صورت دستی آن را برای خود فعال نمایند. این قابلیت از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد، بنابراین در ابتدا ممکن است زیرنویس ها کامل نباشد ولی به مرور و با یادگیری هوش مصنوعی، کیفیت آن ها بهتر خواهد شد و زبان های بیشتری به آن اضافه می گردد. پیش از این تولیدنمایندگان محتوا مجبور بودند به صورت دستی زیرنویس به محتوای ویدیویی خود اضافه نمایند که اکنون با این ویژگی بسیار خوب، فرآیند کار آن ها ساده تر خواهد شد.

پس از شایعه ها و حدس های بسیار زیاد، بالاخره اینستاگرام قابلیت بسیار کاربردی و مطلوب کنترل والدین را در اختیار کاربران ساکن ایالات متحده آمریکا قرار داد. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، از این قابلیت به عنوان اولین مجموعه ابزارهای نظارت والدین بر این پلتفرم یاد می نماید که به آن ها اجازه می دهد مدت زمانی که نوجوان آن ها در اینستاگرام می گذرانند را مشاهده نموده و محدودیت هایی را برای آن ها معین نمایند.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینستاگرام شاید به زودی اجازه دهد با پیغام صوتی به استوری ها پاسخ دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام شاید به زودی اجازه دهد با پیغام صوتی به استوری ها پاسخ دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید