افتتاح کارگاه سفال و سرامیک در روستای گیلاکجان رودسر

به گزارش وبلاگ سیمبیان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار و گزارشات منتشر شده، افتتاح کارگاه سفال و سرامیک در روستای گیلاکجان رودسر صورت گرفت.

افتتاح کارگاه سفال و سرامیک در روستای گیلاکجان رودسر

مصطفی خانعلی نژاد، سرپرست معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان اظهار کرد: توجه به توانمندی ها و قابلیت های صنایع دستی گیلان بسیار اهمیت دارد.

وی افتتاح کارگاه سفال و سرامیک در روستای گیلاکجان رودسر اطلاع داد و اضافه نمود: این فضا در راستای تقویت رشته صنایع دستی و بخش سفال و سرامیک ایجاد شده است.

خانعلی نژاد با بیان اینکه صنایع دستی فرصتی مناسب برای ترویج و حفظ ارزش های فرهنگی است، گفت: این صنایع ارتباط نزدیکی با فرهنگ و هویت ملت ها دارند و علاوه بر ارزش های فرهنگی، صنایع دستی نقش مهمی را در توسعه مالی نیز ایفا می نمایند.

وی با اشاره به سهم مؤثر اشتغالزایی در بخش صنایع دستی بیان نمود: با افتتاح این کارگاه صنایع دستی، به صورت مستقیم برای 5 نفر و بیش از 12 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

سرپرست معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی در گیلان اضافه نمود: این کارگاه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال راه اندازی شد.

منبع: همگردی

به "افتتاح کارگاه سفال و سرامیک در روستای گیلاکجان رودسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کارگاه سفال و سرامیک در روستای گیلاکجان رودسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید