سردرد میگرنی چیست؟

به گزارش وبلاگ سیمبیان، تمام افرادی که دچار سردرد میگرنی شده اند، می توانند به شما بگویند که این سردردها تا چه میزان دردناک هستند و چقدر سریع می توانند روز شما را خراب نمایند. فکر می کنید سردرد میگرن دقیقاً چیست؟

سردرد میگرنی چیست؟

میگرن یک نوع سردرد دردناک و گاهی مزمن است که سریع اتفاق می افتد و اغلب باعث ایجاد درد در اطراف گیجگاه در یک طرف سر می گردد. این درد می تواند تا صورت، سینوس ها، فک و گردن توسعه یابد. میگرن ممکن است بین 1 الی 72 ساعت ادامه یابد. سردرد افرادی که دچار میگرن هستند، اغلب با حالت تهوع یا استفراغ همراه است. این افراد نسبت به نور یا صدای بلند حساس هستند. از دیگر علائم میگرن می توان به لرز، افزایش ادرار، خستگی، عدم اشتها، کرختی، مورمور شدن بدن یا ضعف، مشکل در تمرکز و عرق کردن اشاره نمود.

طبق آمار تازه، نزدیک به 12 درصد از جمعیت آمریکا و 10 درصد افراد در سراسر دنیا، دچار میگرن هستند. این سردرد معمولاً در سنین 25 الی 55 اتفاق می افتد. علاوه بر این، میگرن در خانواده ارثی است.

زنان سه برابر بیشتر از مردان دچار میگرن می شوند، به ویژه زمانی که در سنین باروری هستند. بیش از نیمی از سردرهای میگرنی یا قبل از عادت ماهیانه یا در حین یا بعد از آن اتفاق می افتد. دلیل این موضوع هنوز معین نیست؛ اما متخصصین گمان می نمایند کاهش هورمون استروژن و پروژسترون قبل از عادت ماهیانه باعث تحریک میگرن در این دوره می گردد. یکی دیگر از محرک های میگرن، استرس است.

دکتر Keri Peterson در این باره می گوید: در طول مدت عادت ماهیانه، زنان اغلب مجبور هستند کارهای خانه را انجام دهند، فشارهای محل کار را تحمل نمایند و مسئولیت های اجتماعی خود را به جای آورند. از آنجا که استرس یکی از محرک های میگرن محسوب می گردد، تعجبی ندارد که در میان زنانی که در سنین باروری هستند، بیشتر رایج است.

حائز اهمیت است که بدانید میگرن شما چه نوعی است؛ زیرا کنترل انواع مختلف سردرد با یکدیگر فرق دارد. در ادامه چند نوع رایج از میگرن آورده شده است:

میگرن بدون پیش هشدار

این میگرن، رایج ترین نوع میگرن است. این میگرن ها با درد آغاز می شوند و هیچ نشانه ای از قبل ندارند.

میگرن با پیش هشدار

بعضی از افراد مبتلا به میگرن، 10 الی 15 دقیقه قبل از آغاز سردرد، یک سری علائم مانند سرگیجه، نقاط سیاه در یک یا هر دو چشم، احساس سوزش در پوست، مشاهده الگوهای زیگزاگ در دید یا نور چشمک زن را تجربه می نمایند. این میگرن، همان میگرن با پیش هشدار نام دارد که 20 درصد افراد مبتلا به میگرن را در بر می گیرد.

میگرن های چشمی

میگرن های چشمی نسبت به میگرن های با پیش هشدار کمتر رایج هستند. این میگرن گاهی اوقات میگرن مرتبط با چشم نامیده می گردد؛ زیرا رایج ترین نشانه آن، از دست دادن بینایی یا نابینایی یک چشم به مدت یک ساعت است که در نهایت منجر به سردرد می گردد. تشخیص به موقع و درمان میگرن های چشمی لازم است. اگر فکر می کنید چنین میگرنی را تجربه نموده اید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

منبع: فوت و فن

به "سردرد میگرنی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرد میگرنی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید