راهنمای خرید یک پکیج خبرنگارانی مناسب برای منزل

به گزارش وبلاگ سیمبیان، در گذشته افراد برای تأمین حرارت مورد احتیاج در موتورخانه ها، هزینه گزافی پرداخت می کردند؛ از هزینه های جاری در زمینه خرید سوخت گرفته تا هزینه مورد احتیاج برای نگهداری و تعمیرات این لوازم، همه وهمه ایجاد گرمایش در سیستم موتورخانه ساختمان ها را دشوارتر می کرد. به همین دلیل تهیه وسایل و لوازمی که گرمایش و آب گرم مصرفی را برای شما آماده نمایند، بسیار حائز اهمیت است. امروزه شما می توانید با استفاده از انواع پکیج خبرنگارانی باکیفیت، با اشغال کمترین فضا در محیط، حرارت مورد احتیاج در آب مصرفی شوفاژ را نیز تأمین کنید.

راهنمای خرید یک پکیج خبرنگارانی مناسب برای منزل

پکیج وبلاگ سیمبیانی چیست؟

با توجه به ساختار درونی ساختمان ها، استفاده از یک پکیج وبلاگ سیمبیانی باکیفیت بسیار اهمیت دارد. زیرا آب گرم یکی از ضرورت های خانه داری محسوب می گردد. به همین دلیل انواع پکیج وبلاگ سیمبیانی باکیفیت پا به عرصه صنعت گذاشتند و جای لوازم گران قیمت را در بازارهای مربوطه گرفتند. این پکیج ها بازدهی بالایی دارند و افزون بر هزینه کم، کارایی مطلوبی نیز در این زمینه دارند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این محصولات، ایجاد استقلال در هر واحد مسکونی است. چرا که هر یک از انواع پکیج وبلاگ سیمبیانی، به صورت جداگانه در هر واحد ساختمان نصب می شوند. یک پکیج وبلاگ سیمبیانی قابل نصب در آشپزخانه منزل شماست. زیرا طراحی این وسیله بسیار شیک و زیبا است و خللی در زیبایی و نمای آشپزخانه شما ایجاد نمی نماید.

این پکیج ها گرمای مورد نیاز برای کف ساختمان ها، آب گرم مصرفی و…. را در سیستم گرمایش تأمین می نمایند. بعلاوه آن ها گرمای موردنیاز را با استفاده از قطعاتی چون فن، رادیاتور و فن و کوئل نیز ایجاد می نمایند. به این ترتیب دمای مطلوبی در فضای منزل شما ایجاد می گردد.

آب گرم مصرفی منزل شما نیز به صورت اتوماتیک به وسیله سیستم پکیج وبلاگ سیمبیانی تهیه می گردد. وقتی شیر آب گرم را در منزل باز می کنید، سنسور برقی موجود در دستگاه، رادیاتور را روشن می نماید و به این ترتیب آب گرم مورد استفاده تأمین می گردد.

مزایای پکیج وبلاگ سیمبیانی

  • مستقل بودن واحدهای ساختمان از یکدیگر
  • کاهش هزینه های نگهداری و سرویس
  • امکان کنترل و تنظیم دستگاه در داخل واحد مسکونی
  • حذف هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیرات موتورخانه
  • نصب و راه اندازی راحت
  • کم حجم بودن در حد یک آبگرمکن معمولی و اشغال فضای اندک
  • امنیت بالا به علت مجهز بودن به سنسورهای حرارتی و دودکش دوجداره
  • کاهش طول لوله های به کار رفته در ساختمان به منظور انتقال آب گرم

معایب پکیج وبلاگ سیمبیانی

  • یکی از معایب وارده به پکیج وبلاگ سیمبیانی در زمینه راندمان کاری و عملکرد این محصولات است؛
  • درصورتی که کوچک ترین نشتی در دودکش های این پکیج ها ایجاد گردد، برای افراد خطر جانی به همراه دارد.
  • پکیج وبلاگ سیمبیانی برای نصب نیاز به فضایی در آشپزخانه شما دارد. به همین دلیل آشپزخانه شما را کوچک تر می نماید.
  • این پکیج ها، گاهی به تراشه ها و ابزارهای پیچیده الکترونیکی نیاز دارند و به همین دلیل در صورت خرابی و آسیب دیدگی، هزینه بسیار بالایی صرف تعمیرات این لوازم می گردد.
  • نصب پکیج وبلاگ سیمبیانی در آشپزخانه، رطوبت موجود در هوا را به طرز چشم گیری کم می نماید به همین دلیل اگر افراد سن بالا یا خردسال در این محل تردد داشته باشند.
  • این پکیج ها حد تعیینی از خروجی را برای استفاده افراد معین می نمایند. برای همین اگر در ساختمان شما سه نفر به صورت همزمان شیر آب را باز نمایند، فشار آب به شدت کاهش می یابد.

برای خرید انواع پکیج وبلاگ سیمبیانی مانند هر کالایی دیگری، ابتدا باید نیازسنجی کنید و براساس پارامترها و شرایط موجود رجحانن و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. باید پکیجی خریداری کنید که نیازهایی شما را به راحتی تأمین کند. در واقع اگر به خوبی شرایط را آنالیز کنید و مطلعانه برای خرید اقدام کنید، می توانید با پرداخت پولِ کمتر، خرید بهتری انجام دهید. راهنمای خرید پکیج وبلاگ سیمبیانی می تواند در این زمینه به شما یاری کند تا با مواردی که باید برای خرید پکیج وبلاگ سیمبیانی به آن ها توجه کنید، آشنا شوید.

پکیج وبلاگ سیمبیانی فن دار بخریم یا بدون فن؟

به طور کلی پکیج های وبلاگ سیمبیانی برحسب نوع خروجی پکیج به دو دسته فن دار و بدون فن تقسیم می شوند.

پکیج های فن دار به یک فن مجهز هستند و با استفاده از یک دودکش دوجداره (کواکسیال) قابلیت این را دارند که علاوه بر خروج گازهای حاصل از کارکرد، هم زمان اکسیژن مورد نیاز برای دستگاه را تأمین نمایند و از اکسیژن داخل ساختمان استفاده ننمایند. به همین دلیل بسیار ایمن هستند. یکی از مهم ترین مزیت های پکیج های فن دار این است که می توان آن ها را در خارج از ساختمان نیز نصب کرد.

ولی پکیج های بدون فن این قابلیت را ندارند و حتماً باید داخل ساختمان نصب شوند. پکیج های فن دار از نظر استاندارد و ایمنی بر پکیج های بدون فن رجحان دارند. پس بهتر است نوع فن دار آن را تهیه کنید.

دسته بندی پکیج های وبلاگ سیمبیانی براساس نوع مُبَدِل

پکیج های وبلاگ سیمبیانی از نظر تعداد مبدل نیز به دو دسته تک مُبَدِل و دو مُبَدِل تقسیم می شوند. به طور کلی تفاوت پکیج های تک مبدل و دو مبدل، در زمانی است که از آب گرم بهداشتی استفاده می گردد. اما به طورکلی کارایی آن ها و مقدار گرم کردن آب و محیط در هر دو یکسان است. تفاوت اصلی این دو نوع پکیج، در تعداد مخزن های درون پکیج است.

  • در پکیج های تک مبدل، در واقع دو لوله برای آب گرم مصرفی و شوفاژ یا گرم کردن محیط وجود دارد. این دو لوله از داخل یک مخزن عبور می نمایند. این مسئله سبب می گردد تا پکیج شما سریع تر جرم بگیرد.
  • اما در پکیج های دو مبدل این طور نیست. در این پکیج ها قسمت آب گرم و گرمایش جدا از یکدیگر است. یعنی فشار حرارتی در دو مخزن وارد می گردد.

انتخاب پکیج بر اساس متراژ و موقعیت ساختمان

انواع پکیج های وبلاگ سیمبیانی در مقدار ها و ظرفیت های مختلفی فراوری شده اند. در واقع منظور از ظرفیت، قدرت حرارتی دستگاه در فراوری آب گرم است و شما باید بر اساس شرایط واحد خود اقدام به خرید مناسب ترین پکیج کنید.

یکی از فاکتورهایی که باید برای انتخاب پکیج وبلاگ سیمبیانی مدنظر قرار دهید متراژ ساختمان است. ما در زیر به الگویی اشاره می کنیم که می تواند به شما یاری کند تا برحسب متراژ ساختمانتان، پکیج کناسب را انتخاب کنید.

متراژ ساختمان نوع پکیج مناسب برحسب ظرفیت
حداکثر تا 120 مترمربعظرفیت 24 هزار
از 120 تا 180 مترمربعظرفیت 28 هزار
از 180 تا 220 مترمربعظرفیت 32 هزار
از 220 تا 270 مترمربعظرفیت 35 هزار

البته این اعداد تقریبی هستند و موارد دیگری مانند طبقه ساختمان، تعداد سرویس های بهداشتی و حمام، فاصله رادیاتورها از پکیج می تواند در این انتخاب تأثیر داشته باشند.

پس اگر شما در طبقات بالای ساختمان هستید یا چند سرویس بهداشتی و حمام دارید و تعداد رادیاتورها در منزلتان زیاد است، چه بسا به پکیج وبلاگ سیمبیانی قوی تری نیاز داشته باشید و نمی گردد با اتکا به متراژ ساختمان، به جمع بندی نهایی رسید.

طبقه واحدتان در انتخاب پکیج تأثیرگذار است

اگر واحدتان در طبقات بالایی ساختمان قرار گرفته است حتما باید از پکیج های فن دار بهره ببرید. البته با تکیه بر دلایلی که در بالا گفتیم در هر حالتی و هر طبقه ای بهتر است همواره از پکیج های فن دار بهره ببرید.

اگر هم تمایل دارید پکیج بدون فن تهیه کنید، باید حتما به خاطر داشته باشید که پکیج مورد نظر به سنسور خروجی دودکش مجهز باشد. زیرا درصورت گرفتگی دودکش و عدم تخلیه مناسب گازهای حاصل از احتراق، سنسور سریعاً وارد عمل شده و پکیج را خاموش می نماید تا از بروز حادثه جلوگیری گردد.

کیفیت و سال ساخت ساختمان را مدنظر قراردهید

کیفیت ساخت و شرایط ساختمان هم در این تصمیم گیری مؤثر هستند. مثلاً اگر ساختمان نوساز و با کیفیت باشد یا به پنجره های دوجداره مجهز باشد، اتلاف انرژی بسیار پایین می آید. اما اگر ساختمان قدیمی باشد و از در و پنجره های معمولی استفاده شده باشد، تبادل دما با محیط بیرون بیشتر است و درنتیجه به سیستم گرمایشی قویتری نیاز است.

شرایط آب و هوایی محل سکونتتان مهم است

در تهیه انواع پکیج وبلاگ سیمبیانی علاوه بر مواردی که تا به این جا اشاره کردیم، باید به شرایط آب و هوایی محل سکونت تان نیز توجه کنید. مثلاً اگر در منطقه ها سردسیر زندگی می کنید، طبیعتا نسبت به کسی که در شرایط آب و هوایی گرم زندگی می نماید به پکیج با ظرفیت بالاتری نیاز دارید تا توانایی تأمین آب گرم مورد نیاز و گرمایش محیط را به شکل مطلوب داشته باشد.

مقایسه کامل پکیج وبلاگ سیمبیانی و موتورخانه

یک پکیج وبلاگ سیمبیانی باکیفیت مزایای قابل توجهی دارد و درعین حال ایراداتی نیز به سیستم کار این پکیج ها وارد است. برای این که بین این دو وسیله یک انتخاب درست انجام دهید، بهتر است با ویژگی های هر یک از آن ها به طور کامل آشنا شوید.

  • یک پکیج وبلاگ سیمبیانی باکیفیت، سرعت عمل بالایی در گرم کردن آب مورد نیاز دارد. این در حالی است که سیستم های موتورخانه قدیمی، سرعت زیادی در ایجاد گرما در آب مصرفی منزل شما ندارند.
  • بعلاوه پکیج وبلاگ سیمبیانی باکیفیت فضای کمتر نسبت به موتورخانه در محیط منزل شما اشغال می نماید. به همین دلیل در آپارتمان های کوچک، نصب پکیج معقولانه تر است. انواع پکیج های امروزی، قابلیت ایجاد سرما را نیز دارند و به صورت سرمایشی و گرمایشی کار می نمایند.
  • سروصدای پکیج وبلاگ سیمبیانی باکیفیت نیز کمتر از سروصدای موتورخانه ها است. این ویژگی در پکیج های وبلاگ سیمبیانی، فضای منزل شما را آرامتر می نماید.
  • با استفاده از یک پکیج اختصاصی در منزل خود، می توانید به صورت مستقل دمای آب را تنظیم کنید. این در حالی است که با استفاده از موتورخانه در ساختمان، با تغییر درجه حرارت در هر واحد، دمای آب مصرفی کل ساختمان تغییر می نماید.
  • یکی از تفاوت های مهم بین این دو سیستم، نحوه نصب آن ها است. فرایند نصب پکیج بسیار ساده تر است و در زمان بسیار کوتاهی می توان آن ها را در ساختمان تعبیه کرد. اما فرایند نصب موتورخانه بسیار پیچیده تر است.
  • یکی از رجحان های موتورخانه نسبت به پکیج، طول عمر بیشتر آن است. موتورخانه ها تعمیرات ساده تری دارند. درصورتی که در ساختار این وسیله در منزل خللی وارد گردد، به سادگی رفع می گردد.

انواع مختلف پکیج وبلاگ سیمبیانی

انواع پکیج وبلاگ سیمبیانی باکیفیت و در مدل های مختلفی عرضه می شوند. این پکیج ها در مدل های وبلاگ سیمبیانی پرطرفدار هستند. شکل و ظاهر این پکیج ها بسیار مناسب است؛ این پکیج ها طراحی مدرن و زیبایی دارند. وقتی آب گرم را باز کنید، کل انرژی این سیستم صرف گرم کردن آب می گردد. این پکیج ها دارای دودکش هستند و به وسیله دودکش ها، دوده های حاصل از احتراق از دستگاه خارج می شوند. دودکش های وبلاگ سیمبیانی، به صورت دو جداره فراوری می شوند. یکی از آن ها برای خروج دود به کار می رود و دیگری برای مکش اکسیژن استفاده می گردد.

انواع پکیج وبلاگ سیمبیانی مزایای قابل توجهی برای مصرف نمایندگان به همراه دارد:

  • در بین مدل های متنوع پکیج، پکیج های زمینی نیز جایگاه مخصوص به خود را دارند. اگر خانه بزرگی دارید، این مدل پکیج نمونه کاربردی تر و بهتری است.
  • این پکیج ها در سایزهای مختلفی فراوری می شوند و توان حرارتی هر یک از آن ها نیز با یکدیگر فرق دارد. در صورتیکه جریان برق در منزل شما قطع گردد، این دستگاه برای یک بازه زمانی تعیین، آب گرم مورد نیاز را تامین می نماید. این قابلیت به علت وجود مخزن کوچک آب در این محصولات ایجاد شده است. این مدل پکیج ها مجهز به دیگ های چدنی هستند و بیشتر در زیرزمین منازل و پارکینگ ها راه اندازی می شوند.
  • یکی دیگر از مدل های پکیج، مدل های ایستاده این لوازم است که برای ساختمان های ویلایی بزرگ و دوبلکس کارایی دارند. در این دستگاه دو خروجی مختلف تعبیه شده است. این خروجی ها قابلیت تفکیک دماهای مدار را دارند.
  • پکیج های زمینی بر اساس سیستم احتراق نیز دسته بندی هایی دارند. پکیج های زمینی مشعل دار و مدل های پکیج بدون مشعل در این بین جای می گیرند. این پکیج ها بر اساس نوع سیستم تأمین آب نیز دسته بندی هایی دارند.

نحوه تعمیر و سرویس پکیج وبلاگ سیمبیانی

پکیج وبلاگ سیمبیانی باکیفیت نیز گاه با مشکلاتی روبه رو می گردد. برای تعمیر این وسیله ابتدا باید علل بروز مشکل را پیدا کنید و محل نشتی یا خرابی را در سیستم دستگاه مورد نظر بیابید. درصورتی که لوله های درونی این پکیج ها آسیب ببیند و جرم بگیرند، آب مرتباً سرد و گرم می گردد! به این ترتیب آب به خوبی درون لوله ها جاری نمی گردد.

برای رفع این مشکل می توان با استفاده از مواد شوینده، این جرم ها را در سیستم پکیج کاملاً از بین برد. برای ازبین بردن جرم در پکیج وبلاگ سیمبیانی باید پس از تمیز کردن این جرم ها، فضای داخلی لوله را با آب تمیز بشویید، سپس لوله کشی را مجدداً ببندید. گاه در پکیج وبلاگ سیمبیانی، فشار آب کم و زیاد می گردد. برای رفع این مشکل، نیاز به تعمیرات تخصصی دارید.

در نظر داشته باشید که برای افزایش طول عمر پکیج وبلاگ سیمبیانی باید هر چند مدت یک بار، پکیج را سرویس کنید. درصورتی که آب شهری در منطقه زندگی شما املاح بیشتری دارد، باید این پکیج ها هر 6 ماه یک بار سرویس کاری شوند. در فرایند سرویس کاری پکیج هم شست وشوی سیستم های داخلی انجام می گردد و هم اجزای مختلف موجود در پکیج آنالیز می شوند.

سرویس کاران در فرایند سرویس کاری پکیج، ابتدا دوکش های داخلی دستگاه را چک می نمایند تا از اختلالات داخلی این وسیله مطلع شوند. در صورتی که دودکش ها نشتی داشته باشند، باید به سرعت تعمیر شوند. بعلاوه باید اتصال گاز به پکیج نیز به دقت چک گردد. پس از این که از اتصالات موجود در دستگاه به خوبی مطمئن شدید، می توانید دستگاه را روشن کنید.

نکته های مهم جهت مراقبت از پکیج وبلاگ سیمبیانی

برای افزایش دوام و طول عمر پکیج وبلاگ سیمبیانی خود باید به نکات مهمی در راستای نگهداری از آن دقت داشته باشید.

  • یک پکیج وبلاگ سیمبیانی باکیفیت باید هر یک سال یک بار سرویس کاری گردد. در این صورت کلیه نشتی ها و اختلالات داخلی آن پیدا می شوند و پیش از آسیب رسیدن به سیستم اصلی دستگاه رفع می شوند.
  • انواع پکیج وبلاگ سیمبیانی دارای اجزای مختلفی است. صافی های موجود در سیستم پکیج های وبلاگ سیمبیانی یکی از مهمترین اجزای موجود در این وسایل هستند؛ این صافی ها نوعی فیلتر برای پکیج های وبلاگ سیمبیانی به شمار می فرایند. این فیلترها در پکیج وبلاگ سیمبیانی باکیفیت منزل شما هر چند مدت یک بار نیاز به تعویض دارند.
  • آنالیز سیستم های ضدگیرپاژ نیز یکی از مهمترین مواردی است که در زمینه نگهداری از پکیج وبلاگ سیمبیانی ساختمان خود باید مدنظر قرار دهید. در راستای بهبود عملکرد انواع پکیج وبلاگ سیمبیانی باید به سیستم ضدیخ زدگی این محصولات نیز دقت داشته باشید. این قابلیت مهم در پکیج ها، از یخ زدگی دستگاه جلوگیری می نماید. اگر می خواهید مدتی به سفر بروید، از بسته بودن شیر آب سرد منزل خود اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری به پکیج مورد استفاده شما وارد خواهد شد.
  • پکیج وبلاگ سیمبیانی باید با استفاده از محافظ های برق راه اندازی گردد. به این ترتیب در صورت ایجاد نوسانات برقی در ساختمان، پکیج وبلاگ سیمبیانی منزل شما در معرض صدمات مختلف قرار نمی گیرد.
  • در صورتی که پکیج در خارج از منزل شما نصب شده باشد، باید توجه داشته باشید که ممکن است، در سیستم داخلی آن یخ زدگی ایجاد گردد. برای جلوگیری از این مشکل، نباید دستگاه را خاموش کنید.
  • در حین استفاده از این پکیج ها، انواع مواد احتراق زا را از آن ها دور نگه دارید. هر چه آب ورودی به پکیج وبلاگ سیمبیانی منزل شما املاح کمتری داشته باشد، ماندگاری دستگاه نیز در طولانی مدت بیشتر خواهد بود.
  • در صورتی که بوی دود گاز از این دستگاه به مشام رسید، فوراً دستگاه را خاموش کنید و از تعمیرکاران برای رفع مشکل یاری بخواهید. در غیر این صورت صدمات و خسارات جبران ناپذیری در سیستم پکیج شما ایجاد می گردد.

برای تماشا آگهی های پکیج وبلاگ سیمبیانی کلیک کنید

پس اگر قرار است برای منزل یا محل کار خود پکیج وبلاگ سیمبیانی تهیه کنید حتما این موارد را مدنظر قرار دهید تا بتوانید یک پکیج مناسب از نظر ظرفیت قدرت حرارتی را انتخاب کنید.

در مطلب بعدی شما را با انواع پکیج های ایرانی و خارجی آشنا کنیم. پس اگر دو دل هستید که پکیج ایرانی خریداری کنید یا خارجی یا نمی دانید که از بین برندها و مدل های مختلف در بازار کدام یک را انتخاب کنید با ما در مطلب بعد همراه باشید.

منبع: بلاگ دیوار

به "راهنمای خرید یک پکیج خبرنگارانی مناسب برای منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید یک پکیج خبرنگارانی مناسب برای منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید