خودروی آلفا مونتاژ عرضه شد؛ ترکیبی از ظاهر کلاسیک و پیشرانه مدرن

به گزارش وبلاگ سیمبیان، شرکت آلفا موتورز در حال ثبت سفارش خرید برای محصول تازهی است که هیچ شباهتی به دیگر مدل ها و محصولات این شرکت خودروساز برقی ندارد. خودروی تازه آلفا موتورز مونتاژ، رونوشتی مدرن از خودروهای اسپرت و کلاسیک بریتانیا در دهه 50 میلادی نظیر بنتلی S1 کوپه و مورگان پلاس فور به شمار می رود و طراحی کلاسیک و منحصر به فرد آن بسیار خودنمایی می نماید. قیمت این خودروی الکتریکی که تیراژ محدودی نیز دارد، از 499 هزار دلار آغاز خواهد شد.

خودروی آلفا مونتاژ عرضه شد؛ ترکیبی از ظاهر کلاسیک و پیشرانه مدرن

طبق اعلام رسمی شرکت آلفا موتورز، خودروی برقی مونتاژ از یک پیشرانه برقی آپشنال با توان 201 اسب بخار قدرت و گشتاور 3335 نیوتن متر بهره می برد. قدرت فراوریی این پیشرانه به وسیله یک گیربکس تک سرعته با ضریب 9.53 به چرخ های عقب انتقال می یابد. البته این گروه خودروساز آمریکایی به اینکه آیا گشتاور بزرگ مذکور پس از چند برابر شدن به وسیله گیربکس در چرخ ها ارائه می گردد یا نه اشاره ای ننموده، اما به صورت عادی این گشتاورهای بزرگ به این صورت محاسبه می شوند.

برای مثال می توان به شرکت جی ام سی اشاره نمود که در ابتدا اعلام نموده بود پیکاپ هامر برقی گشتاور بزرگ معادل 15000 نیوتن متری را ارائه می دهد که این موضوع تنها جنبه تبلیغاتی داشته و به همین صورت محاسبه شده است. شرکت آلفا موتورز تا به امروز هیچ اطلاعات رسمی در خصوص خروجی پیشرانه استاندارد آلفا مونتاژ و همچین ظرفیت پک باتری های این محصول نو خود اعلام ننموده است.

در عوض این شرکت خودروساز ادعا نموده که خودروی برقی آلفا مونتاژ به لطف پک باتری لیتیوم یونی شخصی سازی شده قادر است در حالت شارژ کامل مسافتی معادل 402 کیلومتر را طی کند. بعلاوه از توانایی ها و قابلیت های شارژ این خودرو در حال حاضر اطلاعاتی در دسترس نیست.

آلفا موتورز در بیانیه خود گفت: از آنجایی که ما به دستاوردهای بزرگی در فراوری انبوه خود دست یافته ایم، بنابراین فرصت هایی نیز برای فراوری خودروهای سفارشی وجود دارد. مونتاژ برای علاقه مندانی طراحی شده که قصد دارند از بازار خودروهای برقی حمایت نمایند.

از آن جایی که تصاویر منتشر شده رندر هستند، درک ابعاد واقعی این خودروی برقی آن کمی سخت است. با این وجود اعلام شده آلفا مونتاژ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4400، 1850 و 1384 میلی متر است. به جهت اینکه تصور بهتری در خصوص ابعاد این خودرو داشته باشیم، بد نیست آن را با نیسان Z مقایسه کنیم که از طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4379، 1844 و 1316 میلی متر بهره می برد.

درون کابین آلفا مونتاژ فضایی برای قرار گرفتن دو سرنشین وجود دارد. این خودروی برقی از یک کلاستری رتور استایل در پشت فرمان بهره می برد که خود متشکل از دو نشانگر عقربه ای بزرگ بوده و تریم کرومی در بخش های اطراف آن به چشم می خورد. بخش میانی داشبورد نیز به دریچه های بزرگ برای سیستم تهویه مطبوع مجهز شده و تزئین این بخش نیز با استفاده از تریم کرومی انجام شده است.

در نهایت باید به رادیو پخش با دیزاین کلاسیک این خودروی برقی اشاره کنیم که در بخش میانی داشبورد جا خوش نموده است. با این وجود اما عناصر طراحی مدرن نیز داخل کابین این خودرو نظیر سرعت سنج دیجیتالی و سیستم صوتی دیجیتال به چشم می خورد. بعلاوه برای بیشتر شدن فضا بار، یک فضای بار در زیر کاپوت و یک فضای بار هم در عقب در نظر گرفته شده تا رانندگان از این بابت مسئله ای نداشته باشند.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "خودروی آلفا مونتاژ عرضه شد؛ ترکیبی از ظاهر کلاسیک و پیشرانه مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی آلفا مونتاژ عرضه شد؛ ترکیبی از ظاهر کلاسیک و پیشرانه مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید