الماس ها با ما سخن می گویند!، فیلم

به گزارش وبلاگ سیمبیان، با تجزیه شدن ابرقاره ها، فوران های آتش فشانی چشمگیری ایجاد می شوند که الماس ها را از پوسته عمیق و گوشته زمین بیرون می کشند و به سطح می آورند؛ امروز با توسعه علمی می توانید آواز این فوران های کیمبرلیت را بشنوید.

الماس ها با ما سخن می گویند!، فیلم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سیمبیان ، ویدئوی نوی در ژورنال Nature منتشر شده است. این ویدئو در بازه زمانی 240 میلیون ساله آنچه بر قاره ها گذشته است را به تصویر می کشد. نورهای نارنجی در ویدئو حاکی از فوران کیمبرلیت است. صدایی که در پس زمینه ویدئو شنیده می شود، به اتفاقی که در خصوص صفحات تکتونیکی افتاده است، اشاره می کند. هنگامی که قاره ها تکه تکه می شوند و از یکدیگر جدا می شوند، صداها روشن تر می شوند. هنگامی که آنها در حال ادغام هستند، نت ها در کلیدهای مینور قرار دارند و صداها ناواضح تر شنیده می شوند.

  • ایران یک سلاح نو دارد/ هرآنچه باید از شکارچی سیاه پوش بدانید/ عکس

نتیجه آنچه بر قاره ها گذشته است، یک نمایش شنیداری و بصری است. فوران های کیمبرلیت در مکان هایی اتفاق می افتد که امروزه الماس پیدا می شود. یکی از آن مکان ها جنوب آفریقا است. فوران ها اندکی پس از فروپاشی ابرقاره پانگه آ آغاز می شوند و طی میلیون ها سال به سمت داخل قاره های نو شکل گرفته امروزی توسعه می یابند.

توماس گرنون، زمین شناس در دانشگاه ساوتهمپتون در بریتانیا و همکارانش دریافتند که این الگو ناشی از یک سری ناپایداری است که در زیر قاره های در حال شکافته شدن یک ابرقاره رخ می دهد. این تجزیه به تدریج منطقه ها همسایه زیر قاره را بی ثبات می ند، که به نظر می رسد بستر را برای ایجاد فوران های ناگهانی کیمبرلیت ها آماده می کند.

منبع: livescience

تغییر بزرگ در گوشی پرچمدار نو سامسونگ

مقایسه ببر و شیر از نظر قدرت در جنگ رو در رو/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "الماس ها با ما سخن می گویند!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الماس ها با ما سخن می گویند!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید